Druhý mesiac: Obsah rastie, návštevnosť nie

Dnes mám za sebou druhý mesiac fungovania môjho projektu a tu je zhrnutie toho, čo sa v ňom udialo.

V januári som sa naďalej sústreďoval na obsah, a potom na nastavenie všetkých sociálnych profilov. Pridal som 3 články, ktoré majú v sebe affiliate linky (Amazon UK), čiže základy na monetizáciu by tu boli, už len znásobiť návštevnosť, ktorá sa zatiaľ neodlepila od dna. 🙂

Obsah

Plán na január bol pridať na stránku ďalších 5 článkov, každý so zhruba 1000 slovami. To sa mi podarilo splniť, a dokonca o 2 prekročiť, a v tejto chvíli mi tam visí 12 článkov so spolu takmer 22000 slovami.

4 z nich sú pilierové články, z ktorých má každý viac ako 2000 slov, a zvyšok sú články, ktoré sa zameriavajú na KS s menšou konkurenciou, buď recenzie produktov alebo všeobecné informačné/virálne články.

Tu je zoznam článkov:

ČlánokTypDĺžkaPočet KSPočet vyhľadávaní KS v AnglickuSEO obtiažnosť
KS1Pilárny4321 slovViac ako 1Viac ako 50000n/a
KS2Pilárny3839 slovViac ako 1Viac ako 50000n/a
KS3Pilárny2380 slovViac ako 1Viac ako 50000n/a
KS4Pilárny2473 slovViac ako 1Viac ako 50000n/a
KS5Informačný1115 slov11015
KS6Informačný1128 slov11108
KS7Virálny623 slov132018
KS8Recenzia1287 slov1207
KS9Recenzia1244 slov1907
KS10Informačný1014 slov11012
KS11Recenzia1250 slov1404
KS12Informačný1182 slov1100016

Všetky články okrem jedného boli relatívne rýchlo zaindexované Googlom, čo som rád. Začal som sledovať pozíciu KS 5-12 v Google UK – takto to zatiaľ vyzerá:

klucove slova

To predposledné KS je recenzia jedného produktu, a už teraz je na druhej stránke google, čiže snáď čoskoro prídu aj nejaké konverzie.

Linkbuilding

Na linkbuilding som v januári nemal veľmi čas. Pridal som pár linkov zo sociálnych profilov, ktoré sú smerované na moju hlavnú stránku:

  • V profile na facebooku, twitteri, google plus, pinterest
  • Link na youtube k videu, ktoré som sám vyrobil
  • Krátky text na jednom katalógu

A to je zatiaľ všetko.

Sociálne médiá / email

Profily na facebooku, twitteri, google plus a pinterest sú plne funkčné. Môj fiktívny šéfredaktor má dokonca svoj profil na linkedin. Na facebook a google plus som pridal všetky svoje články, na twitter a pinterest len pár, ktoré sa mi zdali najvhodnejšie.

Na facebooku som otestoval 4 mini kampane, aby som zistil čo funguje v Anglicku a získal nejakých skutočných fanúšikov na svoju facebookovú stránku. Každá trvala len 1 deň (2x sobota a 2x nedeľa), a cielil som ľudí, ktorí majú moju niche medzi záľubami.

Výsledky boli veľmi chudobné: minul som okolo 17 euro, získal 20 fanúšikov na facebooku, 10 ľudí lajklo moje články, 2 ľudia ich sharovali, a to je asi všetko. Takže dá sa povedať, že viem čo nefunguje, a okrem toho si budem musieť asi doštudovať Facebook ads.

Na twitteri som začal sledovať pár ľudí, ktorí sú autoritami v mojej niche a pár stránok, ktoré s ňou súvisia. Zopár z nich ma začalo sledovať na oplátku a re-tweetli nejaké veci, ktoré som tam pridal. Zatiaľ sa mi zdá, že ľudia na twitteri viac reagujú v mojej niche ako na facebooku.

Na pinterest som pridal jeden článok, ktorý bol založený na obrázkoch týkajúcich sa vtipných výrokov o mojej niche. Obrázky som si robil sám v canve a myslím, že sa celkom podarili. Uvidím, či prinesú nejakú návštevnosť.

Z týchto obrázkov som tiež spravil video (tak ako to radí Peter Chodelka tu) a pridal ho na youtube spolu s linkom späť na moju stránku.

Okrem toho som začal zbierať emaily ľudí, ktorí chodia na moju stránku. Používam Sumome, ktorý je bezplatný v základnej verzii. Nemám zatiaľ žiaden lead magnet, takže ľudia nemajú moc dôvod nechávať mi svoj email.

Takto som na tom zatiaľ s fanúšikmi/ sledujúcimi/ odberateľmi:

  • Facebook: 20 (+20 oproti decembru)
  • Twitter: 12 (+12)
  • Pinterest: 0
  • Google plus: 2 (+2)
  • Youtube: 0
  • Email: 0

Monetizácia

Ako som spomenul v úvode, mám na stránke 3 recenzie na produkty, ktoré sa týkajú mojej niche. Tak ako všetky ostatné články, napísal mi ich jeden výborný copywriter z iwritera. Keďže tento chlapík ich určite nevyskúšal, ide o taký sumár recenzií na Amazone a iných blogoch. Štruktúru som si vymyslel sám, a zhruba sa podobá na túto:

  1. Úvod: 2-3 vety sumarizujúce hlavné prednosti recenzovaného produktu, prečo by ho mali ľudia kúpiť a v čom im pomôže
  2. KS: obrázok výrobku, a 3-4 výhody (What I like) a 1-2 nevýhody (What I don’t like) pre vyváženie. Tu je hneď aj prvý affiliate link, pre tých ľudí čo sú už v podstate rozhodnutí to kúpiť, a len si to rozhodnutie potrebujú potvrdiť
  3. Čo kupujete: popis základných parametrov výrobku. Tu je dôležité, aby boli vysvetlené na konkrétnych situáciách. Človek tak lepšie pochopí, prečo je to pre neho dôležité
  4. Ako ľahko sa to používa: pár rád na používanie, a opäť vyzdvihnutie kvalít výrobku. Sem pridám aj 1-2 videá z youtube pre lepšiu predstavu o výrobku
  5. Príslušenstvo: vysvetlene príslušenstva
  6. Ostatné veci, o ktorých by ste mali vedieť: sem dávam čokoľvek, čo sa mi nepodarilo pokryť skôr
  7. Výhody / nevýhody: pár krátkych odrážok sumarizujúci výhody (aspoň 5-6) a pre vyváženie a dôveru čitateľa aj nejaké 1-2 nevýhody
  8. Čo vravia zákazníci: Sem idú 2-3 vety sumarizujúce názory zákazníkov z Amazonu. Väčšinou to zakončím tým, že nie som prekvapený počtom pozitívnych recenzií a k tomu dám hneď druhý textový affiliate link. Ak má výrobok video recenziu na Amazone, tak spravím screenshot video recenzie, pridám si ho na stránku, aby vyzeralo, že je embednuté, a dám do obrázku affiliate link. Keď ľudia na video kliknú, pošle ich to na stránku Amazonu, kde je video recenzia, ale už tam idú s mojim cookie
  9. Záver: zhrnutie toho, prečo by ľudia mali kúpiť tento výrobok a na konci odkaz na Amazon, s tretím textovým affiliate linkom

Produkty sú naozaj výborné a sám by som si určite kúpil, takže celá recenzia je len o tom, ako tie výhody predať čitateľovi.

Návštevnosť

Návštevnosť sa jemne pohla nahor, ale stále o nej nemá význam hovoriť. Dúfal som, že organická návštevnosť by mohla byť vyššia v druhom mesiaci, ale zdá sa, že Google sandbox funguje skvele.

navstevnost

Väčšina návštevnosti prišla z facebooku a redditu, kde som pridal link na môj „virálny“ článok (ok, až tak virálny asi teda nebol 🙂 ).

Podľa Search Console, pri 195 zobrazeniach za január, mám 12 klikov (6,15% CTR) a z nich je väčšina na KS, ktoré predstavujú buying intent, čo je dobré.

Ako sa mi darilo minulý mesiac

Náklady za január 2016

  • Články: 121 dolárov (112 euro)
  • Facebook ads: 13 libier (17 euro)

Náklady za január 2016 celkom: 129 euro

Výnosy za január 2016

Výnosy za január 2016 celkom: 0

Leave a Reply