Dnes mám za sebou druhý mesiac fungovania môjho projektu a tu je zhrnutie toho, čo sa v ňom udialo.
V januári som sa naďalej sústreďoval na obsah, a potom na nastavenie všetkých sociálnych profilov. Pridal som 3 články, ktoré majú v sebe affiliate linky (Amazon UK), čiže základy na monetizáciu by tu boli, už len znásobiť návštevnosť, ktorá sa zatiaľ neodlepila od dna. 🙂
Obsah
Plán na január bol pridať na stránku ďalších 5 článkov, každý so zhruba 1000 slovami. To sa mi podarilo splniť, a dokonca o 2 prekročiť, a v tejto chvíli mi tam visí 12 článkov so spolu takmer 22000 slovami.
4 z nich sú pilierové články, z ktorých má každý viac ako 2000 slov, a zvyšok sú články, ktoré sa zameriavajú na KS s menšou konkurenciou, buď recenzie produktov alebo všeobecné informačné/virálne články.
Tu je zoznam článkov:
Článok | Typ | Dĺžka | Počet KS | Počet vyhľadávaní KS v Anglicku | SEO obtiažnosť |
KS1 | Pilárny | 4321 slov | Viac ako 1 | Viac ako 50000 | n/a |
KS2 | Pilárny | 3839 slov | Viac ako 1 | Viac ako 50000 | n/a |
KS3 | Pilárny | 2380 slov | Viac ako 1 | Viac ako 50000 | n/a |
KS4 | Pilárny | 2473 slov | Viac ako 1 | Viac ako 50000 | n/a |
KS5 | Informačný | 1115 slov | 1 | 10 | 15 |
KS6 | Informačný | 1128 slov | 1 | 110 | 8 |
KS7 | Virálny | 623 slov | 1 | 320 | 18 |
KS8 | Recenzia | 1287 slov | 1 | 20 | 7 |
KS9 | Recenzia | 1244 slov | 1 | 90 | 7 |
KS10 | Informačný | 1014 slov | 1 | 10 | 12 |
KS11 | Recenzia | 1250 slov | 1 | 40 | 4 |
KS12 | Informačný | 1182 slov | 1 | 1000 | 16 |
Všetky články okrem jedného boli relatívne rýchlo zaindexované Googlom, čo som rád. Začal som sledovať pozíciu KS 5-12 v Google UK – takto to zatiaľ vyzerá:
To predposledné KS je recenzia jedného produktu, a už teraz je na druhej stránke google, čiže snáď čoskoro prídu aj nejaké konverzie.
Linkbuilding
Na linkbuilding som v januári nemal veľmi čas. Pridal som pár linkov zo sociálnych profilov, ktoré sú smerované na moju hlavnú stránku:
- V profile na facebooku, twitteri, google plus, pinterest
- Link na youtube k videu, ktoré som sám vyrobil
- Krátky text na jednom katalógu
A to je zatiaľ všetko.
Sociálne médiá / email
Profily na facebooku, twitteri, google plus a pinterest sú plne funkčné. Môj fiktívny šéfredaktor má dokonca svoj profil na linkedin. Na facebook a google plus som pridal všetky svoje články, na twitter a pinterest len pár, ktoré sa mi zdali najvhodnejšie.
Na facebooku som otestoval 4 mini kampane, aby som zistil čo funguje v Anglicku a získal nejakých skutočných fanúšikov na svoju facebookovú stránku. Každá trvala len 1 deň (2x sobota a 2x nedeľa), a cielil som ľudí, ktorí majú moju niche medzi záľubami.
Výsledky boli veľmi chudobné: minul som okolo 17 euro, získal 20 fanúšikov na facebooku, 10 ľudí lajklo moje články, 2 ľudia ich sharovali, a to je asi všetko. Takže dá sa povedať, že viem čo nefunguje, a okrem toho si budem musieť asi doštudovať Facebook ads.
Na twitteri som začal sledovať pár ľudí, ktorí sú autoritami v mojej niche a pár stránok, ktoré s ňou súvisia. Zopár z nich ma začalo sledovať na oplátku a re-tweetli nejaké veci, ktoré som tam pridal. Zatiaľ sa mi zdá, že ľudia na twitteri viac reagujú v mojej niche ako na facebooku.
Na pinterest som pridal jeden článok, ktorý bol založený na obrázkoch týkajúcich sa vtipných výrokov o mojej niche. Obrázky som si robil sám v canve a myslím, že sa celkom podarili. Uvidím, či prinesú nejakú návštevnosť.
Z týchto obrázkov som tiež spravil video (tak ako to radí Peter Chodelka tu) a pridal ho na youtube spolu s linkom späť na moju stránku.
Okrem toho som začal zbierať emaily ľudí, ktorí chodia na moju stránku. Používam Sumome, ktorý je bezplatný v základnej verzii. Nemám zatiaľ žiaden lead magnet, takže ľudia nemajú moc dôvod nechávať mi svoj email.
Takto som na tom zatiaľ s fanúšikmi/ sledujúcimi/ odberateľmi:
- Facebook: 20 (+20 oproti decembru)
- Twitter: 12 (+12)
- Pinterest: 0
- Google plus: 2 (+2)
- Youtube: 0
- Email: 0
Monetizácia
Ako som spomenul v úvode, mám na stránke 3 recenzie na produkty, ktoré sa týkajú mojej niche. Tak ako všetky ostatné články, napísal mi ich jeden výborný copywriter z iwritera. Keďže tento chlapík ich určite nevyskúšal, ide o taký sumár recenzií na Amazone a iných blogoch. Štruktúru som si vymyslel sám, a zhruba sa podobá na túto:
- Úvod: 2-3 vety sumarizujúce hlavné prednosti recenzovaného produktu, prečo by ho mali ľudia kúpiť a v čom im pomôže
- KS: obrázok výrobku, a 3-4 výhody (What I like) a 1-2 nevýhody (What I don’t like) pre vyváženie. Tu je hneď aj prvý affiliate link, pre tých ľudí čo sú už v podstate rozhodnutí to kúpiť, a len si to rozhodnutie potrebujú potvrdiť
- Čo kupujete: popis základných parametrov výrobku. Tu je dôležité, aby boli vysvetlené na konkrétnych situáciách. Človek tak lepšie pochopí, prečo je to pre neho dôležité
- Ako ľahko sa to používa: pár rád na používanie, a opäť vyzdvihnutie kvalít výrobku. Sem pridám aj 1-2 videá z youtube pre lepšiu predstavu o výrobku
- Príslušenstvo: vysvetlene príslušenstva
- Ostatné veci, o ktorých by ste mali vedieť: sem dávam čokoľvek, čo sa mi nepodarilo pokryť skôr
- Výhody / nevýhody: pár krátkych odrážok sumarizujúci výhody (aspoň 5-6) a pre vyváženie a dôveru čitateľa aj nejaké 1-2 nevýhody
- Čo vravia zákazníci: Sem idú 2-3 vety sumarizujúce názory zákazníkov z Amazonu. Väčšinou to zakončím tým, že nie som prekvapený počtom pozitívnych recenzií a k tomu dám hneď druhý textový affiliate link. Ak má výrobok video recenziu na Amazone, tak spravím screenshot video recenzie, pridám si ho na stránku, aby vyzeralo, že je embednuté, a dám do obrázku affiliate link. Keď ľudia na video kliknú, pošle ich to na stránku Amazonu, kde je video recenzia, ale už tam idú s mojim cookie
- Záver: zhrnutie toho, prečo by ľudia mali kúpiť tento výrobok a na konci odkaz na Amazon, s tretím textovým affiliate linkom
Produkty sú naozaj výborné a sám by som si určite kúpil, takže celá recenzia je len o tom, ako tie výhody predať čitateľovi.
Návštevnosť
Návštevnosť sa jemne pohla nahor, ale stále o nej nemá význam hovoriť. Dúfal som, že organická návštevnosť by mohla byť vyššia v druhom mesiaci, ale zdá sa, že Google sandbox funguje skvele.
Väčšina návštevnosti prišla z facebooku a redditu, kde som pridal link na môj „virálny“ článok (ok, až tak virálny asi teda nebol 🙂 ).
Podľa Search Console, pri 195 zobrazeniach za január, mám 12 klikov (6,15% CTR) a z nich je väčšina na KS, ktoré predstavujú buying intent, čo je dobré.
Ako sa mi darilo minulý mesiac
Náklady za január 2016
- Články: 121 dolárov (112 euro)
- Facebook ads: 13 libier (17 euro)
Náklady za január 2016 celkom: 129 euro
Výnosy za január 2016
Výnosy za január 2016 celkom: 0