Ôsmy mesiac: Konečne príjem nad 100 euro a ako hľadám kľúčové slová

Myslel som, že júl bude hluchý mesiac, keďže ľudia sú na dovolenkách, nemajú čas nakupovať a ani moja niche nie je práve letná.

Opak bol pravdou, a môžem povedať, že konečne sa mi podarilo dosiahnuť návštevnosť a príjmy, ktoré som plánoval už na máj. Som teda dva mesiace pozadu v porovnaní s plánom, no nie je to až také zlé, ako som sa obával pred pár mesiacmi.

Príjmy

Moje testovania rôznych nastavení a „call to action“ tlačidiel sa začínajú ukazovať ako celkom úspešné. Príjmy za júl prvýkrát prekročili 100 euro, a aj keď k plánovaným 1000 euro za mesiac je ešte dlhá cesta, zdá sa, že by som sa tam raz mohol aj dostať. 🙂

Amazon prijmy jul 2016

Pri návštevnosti 3832 unikátov, som dosiahol 380 preklikov na Amazon z mojej stránky, čo znamená 10% CTR. Je to veľmi málo, keďže mnoho Amazon affiliate stránok má túto CTR okolo 30-40%.

Vysvetlenie je ale v tom, že asi tretina mojej návštevnosti sa týka jednej frázy, ktorá je skôr informačná a na landing page k nej nie sú žiadne affiliate linky. Predstavte si niečo ako „40 vtipov o syre“, len syr treba nahradiť kľúčovým slovom z mojej niche.

Takže premýšľam o tom, že aj keď to mal byť pôvodne len taký vyplňujúci článok, keďže ťahá takú veľkú časť mojej návštevnosti, mal by som ho určite nejak monetizovať.

Konverzie jul 2016

Celkový konverzný pomer 9,74% však vôbec nie je zlý, takže tu mám za cieľ skôr ho udržať ako ho nejak výrazne zlepšovať.

Obsah (a ako hľadám kľúčové slová)

V júli som pridal 3 články + publikoval som guest post, ktorý mi ponúkla jedna stránka v mojej niche v UK. Celkovo sa teda počet článkov, ktoré sú na stránke zvýšil na 43.

Dávnejšie som dostal email s otázkou, že ako vyhľadávam kľúčové slová, ktoré majú nízku SEO obtiažnosť. Jeden z mojich obľúbených spôsobov je špehovanie konkurencie. Nejde však o hocakú konkurenciu, ale skôr o také stránky, na ktoré si trúfam.

Buď sú to teda stránky s nízkou Moz DA (ideálne pod 20-25), alebo stránky, ktoré nemajú SEO optimalizovaný obsah, napr. rôzne diskusné fóra.

Takže, ak by som hľadal inšpiráciu na nové KS v niche, ktorá sa zaoberá napríklad mužskou módou v UK, postupoval by som asi takto:

  1. Našiel by som si cez Boardreader nejaké fórum o mužskej móde – napr. styleforum.net.
  2. Dal by som si ho do Semrush a pozrel sa cez aké organické KS im prichádza UK traffic.
  3. Mám len neplatenú verziu Semrush, takže vidím len prvých pár fráz, no už tu je pekne vidieť aké to má možnosti. Napr. „loake shoes review“ má 170 vyhľadávaní mesačne v UK, a znie to ako fráza, ktorú hľadajú ľudia, ktorí sa chystajú tie topánky aj nakupovať. Čiže pekná SEO optimalizovaná recenzia s 700-1000 slovami a pár affiliate linkami by mohla prekonať styleforum.net.

Semrush

Takto nejak hľadám KS pre svoju stránku aj ja, no okrem toho je tu aj množstvo iných vyhľadávačov kľúčových slov ako napr.:

  • Kwfinder (slovenský projekt, má to aj celkom dobrý výpočet obtiažnosti)
  • Keywordtool (okrem fráz z Google je tam aj Youtube, Amazon, Bing a App Store)
  • Long Tail Pro (toto je celkom pekný desktop software na vyhľadávanie KS)

Návštevnosť

Návštevnosť za júl sa dostala nad 3000 unikátov mesačne, presnejšie 3832, čo je 34% rast oproti júnu. Prešiel som z Clicky na Google Analytics (šetriaci mód, keďže za Clicky treba platiť), takže graf dole vyzerá trochu inak ako v minulých častiach.

Čo sa nezmenilo je, že absolútna väčšina návštevnosti prichádza naďalej cez Google.

Navstevnost jul 2016

Ako sa mi darilo v júli

Náklady za júl 2016

  • Články: 37,50 dolárov (33,60 euro)

Náklady za júl 2016 celkom: 33,60 euro

Výnosy za júl 2016

  • Amazon affiliate: 98,70 libier (116,50 euro)

Výnosy za júl 2016 celkom: 116,50 euro

Ak chcete vedieť ako som na tom celkovo od začiatku tejto case study kliknite sem.

6 komentárov

  1. Diginomad 2. augusta 2016
    • Adam Bán 4. augusta 2016
  2. Peter 11. augusta 2016
    • Adam Bán 15. augusta 2016
  3. Lukas 17. augusta 2016
    • Adam Bán 17. augusta 2016

Leave a Reply