Prehľad mojich príjmov: Q1 2017

Takže dnes som tu znovu s mojim reportom. Rozhodol som sa, že niečo podobné budem robiť na konci každého štvrťroku, a nie každý mesiac.

Tento report teda pokrýva obdobie január – marec tohto roku a celé moje portfólio webov, nielen moju originálnu case study. Nebudem rozoberať do podrobnosti každý jeden web, skôr sa chcem zamerať na trendy, úspech a chyby. Ak sa stane niečo zaujímavé na jednom z webov, spomeniem to.

Mimochodom, prihláste sa do môjho newslettera, ak chcete dostávať novinky o mojom affil podnikaní:

Ako som na tom s príjmami

Po skvelom konci minulého roka, ktorý sa dal čakať – veď predsa Vianoce – som mal relatívne pokojný a stabilný prvý štvrťrok.

Návštevnosť na weboch, ktoré mi najviac zarábajú mi padla z vianočných na oveľa skromnejšie čísla. To sa samozrejme prejavilo aj v počte preklikov na Amazon a na mojich Amazon affil províziách.

Ľudia cez moje linky nakúpili 2 933 produktov, v celkovej hodnote viac ako 53 000 libier, z ktorých moja provízia bola 3 454,50 libier, čo je priemerná 6,5% provízia pri konverznom pomere 10,26%.

Okrem toho som zarobil okolo 300 euro z Adsense, čiže celkovo po prepočítaní na eurá som sa dostal takmer na 4 400 euro za 1. štvrťrok. K tomu som predal jeden Sponsored Post (čítaj link) na jednom z mojich webov za 75 dolárov.

Takto to teda vyzerá celkovo za 3 mesiace, pričom príjmy sú zhruba rovnomerne rozdelené medzi január, február a marec:

  • Amazon: 4 081 €
  • Adsense: 295 €
  • Predané linky: 70 €
  • Spolu: 4 446 €

Amazon prijmy Q1 2017

Amazon konverzie Q1 2017

Adsense prijmy Q1 2017

Nie je to zlé, no hnevá ma, že od začiatku roka stagnujem, a žiaden z nových Amazon affil webov, ktoré som postavil v druhej polovici minulého roka ešte poriadne nezabral.

V podstate skoro všetky príjmy prišli z mojich 4 najstarších webov. Zvyšných 8 má skoro nulové provízie, a veľmi malú organickú návštevnosť. Sú zrejme ešte v sandboxe a tiež som nemal čas na nejaký veľký linkbuilding (aj keď už na tom makám ako uvidíte dole) – čiže by som ani nemal byť prekvapený.

Moje náklady

V tejto fáze nemá zmysel, aby som si vyberal nejaké zisky z podnikania, preto som sa rozhodol všetko reinvestovať do mojich webov. Hlavne do nového obsahu a linkbuildingu, keďže všetok môj traffic je organický a na jeho zvyšovanie potrebujem nový obsah a ďalšie linky.

Viem, že bez toho, že by ma v pohode živil môj full time job by sa to nedalo takto robiť, no chcem využiť to, že nezávisím na príjmoch z affil biznisu, a jednoducho všetko investovať do ďalšieho rastu, aby ma affil raz mohol živiť.

Berte to tak, že tieto výdavky sú potrebné na dosiahnutie ďalšieho rastu. Ak by som chcel, v pohode by sa dali skresať pod 100 € a stále by som dosiahol rovnaké príjmy.

Tu sú teda moje náklady za január – marec:

  • Obsah: 2 091 € (za takmer 100 000 slov článkov)
  • Linkbulding: 2 329 € (za 31 linkov)
  • Ostatné: 260 €
  • Spolu: 4 680 €

Sú dokonca vyššie ako výnosy, no toto v pohode pokryjem zo ziskov z Vianoc.

Obsah – vytvoril som content kalendár pre všetkých 12 Amazon webov. Každý deň publikujem jeden článok na niektorom z webov, čiže 30 nových článkov za mesiac. Väčšiu polovicu článkov dávam na tie 4 weby, ktoré mi zarábajú peniaze. Je to kombinácia recenzií, výberu najlepších produktov, a aj nejaké informačné články. Články stále objednávam z iwritera 2x týždenne podľa content kalendára a sám si ich zatiaľ nahadzujem do wordpressu. Celkom to zvládam, no chcem sa už konečne dokopať k tomu, aby som vytvoril systém na outsourcovanie aj nahadzovania článkov a ich naformátovanie podľa môjho checklistu. Vytvorím si tak viac času na iné veci, hlavne linkbuilding.

Linkbuilding – viem, že potrebujem pohnúť s linkbuldingom hlavne pre nové weby, takže som začal s kupovaním linkov zo zdrojov, ktoré sú ako tak bezpečné. Žiadne cudzie PBN, ktoré sám nekontrolujem, no dosť peňazí som dal za Sponsored guest posts, posielam produkty blogerom na recenzie výmenou za link, atď. Wriper mi dal dobrý tip na jedno PBN facebook forum, kde sa sem tam objavia zaujímavé linky za dobré ceny, tak nakupujem aj tam. Okrem toho som našiel jednu white-hat agentúru, ktorá robí outreach na guest posty a berie 90 dolárov za guest post vrátane napísania. Podarilo sa mi získať 31 kvalitných do-follow linkov (a ďalších 30-40 nofollow) a v priemere ma do-follow link vyšiel na 75 €.

Ostatné – tu je mix vecí, ako sú nové domény na nové projekty, ktoré som kúpil, prístup k platenej fotobanke, nejaká grafika z fiverra, atď. Začal som tiež používať asistentku, ktorú som najal cez Upwork – nejakú kočku zo Srbska, ktorá mi robí research, hľadá blogy, na ktoré sa dá komentovať a získavať tak no-follow linky. Mám tu aj nejakú FB reklamu, ktorú som skúšal na pár článkov.

Plány na ďalšie mesiace

Rozbehol som 2 nové weby, ktoré budú zamerané na Adsense. Jeden je v kategórii, ktorú by som nazval Humor, druhá sa týka jedného zaujímavého hobby.

Humor a s tým súvisiace veci je veľmi konkurenčná oblasť, takže viem, že to nebude jednoduché. No myslím, že mám celkom zaujímavý nápad, ako sa s tým popasovať, takže sám som zvedavý ako to dopadne. Ak dobre, plánujem o tom urobiť jednu špeciálnu prípadovku.

Takže toto bol môj report za marec, napíšte mi do komentárov, ak máte nejaké otázky, alebo len tak chcete začať diskusiu o niečom.

A prihláste sa do môjho newslettera, ak chcete dostávať novinky o mojom affil podnikaní:

20 komentárov

  1. Palo 1. apríla 2017
    • Adam Bán 1. apríla 2017
  2. Palo 2. apríla 2017
  3. Diginomad 2. apríla 2017
    • Adam Bán 2. apríla 2017
  4. Dom 2. apríla 2017
    • Adam Bán 2. apríla 2017
  5. Martin 2. apríla 2017
    • Adam Bán 2. apríla 2017
      • Martin 1. mája 2017
        • Adam Bán 1. mája 2017
  6. Peťo 3. apríla 2017
    • Adam Bán 3. apríla 2017
  7. Andy 3. apríla 2017
    • Adam Bán 3. apríla 2017
  8. TomL 3. apríla 2017
  9. Jaro 27. apríla 2017
    • Adam Bán 1. mája 2017

Leave a Reply