Recenzia: Nová kniha Petra Chodelku – Zarábajúci web

Ak čo len trochu sledujete dianie okolo internetové podnikania na Slovensku, asi viete, kto je to Peter Chodelka.

Ja som sa s týmto menom prvýkrát stretol v roku 2013, keď som začínal nasávať všetky dostupné informácie o online marketingu. Čítaval som hlavne anglické blogy a blogerov ako Pat Flynn, Spencer Haws alebo Matthew Woodward, no hľadal som aj niečo v rodnom jazyku.

Na slovenskom internete som vtedy narazil na pár webov, ktoré písali o affile veľmi amatérskym spôsobom, alebo také, z ktorých bolo hneď jasné, že ide o scam.

Potom som našiel Petrov blog, na ktorom ma najskôr celkom pobavila jeho hlavička (Peter Chodelka, MSc – našťastie ju už vymenil na neutrálne chodelka.sk 🙂 ). Nešlo však o ďalšieho slovenského „internetového guru“, ale o chlapíka, ktorý veľmi jasným a zrozumiteľným spôsobom vysvetľoval rôzne otázky okolo internetového podnikania.

Odvtedy jeho blog pravidelne čítam, a vždy sa teším, keď vidím, že niečo nové publikoval. Ľudia v affiliate marketingu nemajú väčšinou potrebu písať o svojom biznise, a nie ešte takým praktickým a otvoreným spôsobom ako Peter.

Obdivujem ho, keďže otvorene píše o svojich konkrétnych projektoch (pozicka.sr, elektrickygril.sk, atď), čo mnoho ľudí v affiliate marketingu nedokáže (aj keď sa im ani veľmi nečudujem).

Dá sa povedať, že po jeho osobnom blogu, je nová kniha Zarábajúci web jeho ďalším krokom k cieľu naučiť čo najviac ľudí na Slovensku zarábať cez internet.

O čom je kniha

Knihu som si kúpil niekoľko hodín po jej vydaní a po jeden a pol mesiaci musím povedať, že ma vôbec nesklamala. Peter je, podobne ako na jeho blogu, veľmi otvorený a nemá problém podeliť sa so svojim obrovským know-how.

Samotná kniha je rozdelená na 5 častí: Monetizácia, Téma webu, Budovanie webu, Online marketing, a Outsourcing a delegovanie.

Prvé 3 časti sú určené hlavne pre začiatočníkov, no aj ľudia, ktorí majú nejaké skúsenosti s online biznisom si tu môžu nájsť zaujímavé veci. Mne napríklad pomohla časť o tom, akým spôsobom sa dá sformalizovať podnikanie na Slovensku, keďže práve o tom, v tejto chvíli uvažujem.

Štvrtá časť je o spôsoboch získavania návštevnosti, a piata je o tom, ako urobiť z niečoho, čo na začiatku môže byť one-man show, skutočný biznis s nastavením procesov a najímaním a manažovaním ľudí. Musím povedať, že veľa vecí z tejto kapitoly som už aplikoval aj ja, napr. Trello.

Okrem knihy dostanete 4 ďalšie bonusy: 1 – zoznam affiliate kampaní, ktoré Peter odporúča, 2 – slovník internetového podnikateľa, 3 – nástroje, ktoré vám pomôžu pri internetovom podnikaní, a tiež 4 – jedna konkrétna case study o jeho webe slimming.cz.

Case studies milujem, preto mňa osobne potešil najmä bonus č.4, no myslím, že každý si v týchto bonusoch nájde niečo svoje.

Pre koho sa oplatí investovať do tejto knihy

Kniha je určená najmä začiatočníkom, a tým ju môžem len vrelo odporúčať. Asi najlepší a najkompletnejší úvod k internetovému podnikaniu, ktorý môžete nájsť v slovenčine.

Dá sa mnoho z vecí, ktoré sú v knihe získať nejakým spôsobom aj zadarmo? Ak nemáte problém s angličtinou, tak asi aj áno. Obrovská nevýhoda získavania informácií zadarmo je, že otázky, na ktoré budete hľadať odpoveď, nenájdete logicky zoradené v jednom článku a vysvetlené jednoduchým jazykom ako v Petrovej knihe.

Sám som si tým prešiel a viem, čo je to hľadať informácie o tom, ako robiť internetové podnikanie cez desiatky blogov a článkov. Stojí to strašne veľa času a námahy, ktoré sa vám Peter svojou knihou snaží uľahčiť.

Okrem toho, ak chcete robiť internetový marketing na Slovensku, pomôže vám pohľad človeka, ktorý robí na lokálnom trhu a nie nejakého amerického marketéra, kde veci fungujú predsa len trochu inak ako na slovenskom trhu.

Ako som vravel, aj ľudia so skúsenosťami si v tejto knihe nájdu zaujímavé veci, musia byť len trochu trpezliví v čítaní. Áno, ak máte skúseností s internetovým marketingom, tak vás v tejto knihe 90% vecí asi neprekvapí, no práve tých 10% môže byť pridaná hodnota pre váš vlastný biznis.

Záver

Knihy ako Petrova sa nepíšu a nevydávajú na slovenskom internetovom trhu každý mesiac a preto som veľmi rád, že vznikla a mohol som o nej napísať túto recenziu. Odporúčam vám ju kúpiť, ak ste ju ešte nečítali.

2 komentáre

  1. Martin 2. mája 2017
    • Adam Bán 3. mája 2017

Leave a Reply