Šťastný nový rok 2016 všetkým!
Takže dnes mám za sebou prvý mesiac fungovania môjho nového projektu a môžem sa pochváliť prvými výsledkami.
V tomto update sa chcem venovať tomu, čo som za posledný mesiac stihol urobiť – prvý obsah, logo, ako vytvoriť stránku, atď.
Pluginy
Ako prvé som nainštaloval niektoré pluginy, ktoré dosť značne uľahčujú prácu s Wordpressom. Všetky sú zadarmo, a inštalujem ich na každú jednu WordPress stránku, ktorú mám.
Yoast SEO – skvelý SEO plugin
Redirection – používam, keď chcem cloakovať affiliate odkazy
Wordfence Security – dobrý security plugin
Table Press – pomáha s tabuľkami
Cookie Notice – jednoduchý plugin, ktorý zabezečí, že stránka je compliant s EU legislatívou
Logo
Chcel som mať ako tak slušne vyzerajúce logo, tak som si na Fiverr.com objednal gig za 5 dolárov. 🙂 Mal som dosť špecifickú predstavu, ako by to logo malo vyzerať, takže som si naivne myslel, že to bude jednoduché.
Našiel som si chlapíka (teda mal fotku ženy, ale to je len bežný trik na Fiverri ako upútať pozornosť zákazníkov), ktorý mal dobré recenzie a ponúkal neobmedzený počet variácií loga.
Chlapík mal určite talent ale zrejme nerozumel mojej angličtine. Keď som napríklad chcel, aby vymenil hnedú farbu v jednej časti loga za zelenú a bielu, tak som dostal ďalšiu verziu loga ako naschvál celú hnedú. Jednoducho kvalita za 5 dolárové logo.
Po týždni a asi 10 verziách loga, ktoré vyzerali úplne inak ako som chcel som to vzdal. Zobral som poslednú verziu loga, ktorá sa mi ako tak páčila a sám som si ju dokončil do finálnej podoby v Gimpe.
Obsah
Teraz sa dostávame k tomu, najdôležitejšiemu a tým je obsah. Pôvodne som chcel aspoň prvé články písať sám, ale nemal som nato bohužiaľ čas a trpezlivosť. 🙂 Rozhodol som sa teda, že si články kúpim cez iwriter.com. Je to dosť veľká položka, ktorý zhltne najväčšiu časť môjho rozpočtu.
Moja skúsenosť s iwriterom je celkom pozitívna, aj keď viem, že veľa ľudí naň nadáva. Platí tu ako skoro všade, že za čo si človek zaplatí, to aj dostane.
V mojom prípade nenechávam veci na náhodu, a idem priamo za copywritermi, ktorý majú hodnotenie aspoň 4,6, čiže Elite level (najlepšie 4,8 a viac). Článok, ktorý má 1000 slov, tak stojí 18,5 dolára a väčšinou je vynikajúcej kvality.
Dôležité je tiež, aby ste boli veľmi špecifickí v tom, čo chcete. Ja väčšinou posielam presné znenie H2 tagov, ktoré chcem mať v článku, aj s počtom slov, ktoré by mali byť v každom paragrafe.
Takto nejak vyzerá moje zadanie:
Project description: Article about KS
Category: Food and Drink
Article length: 1000 words
Article language: English (UK)
Submit to: Elite – 4.6 to 5 star writers will see your request
Writing style: Professional
Article purpose: Article for a UK food and drink blog. Pls use British English spelling
Special instructions: The article should be very factual, almost Wikipedia-style. It needs to be structured into sub paragraphs exactly as per the outline below. In terms of word count, those sub sections can have similar length, however you are free to adjust. An example discussing a similar topic can be found here: [link]. Please send me sources that you used in a separate message. Many thanks.
Outline:
1. H2 tag (this should cover …)2. H2 tag (this should cover …)
3. …
Môj cieľ bolo, predtým ako začnem stránku naplno propagovať a robiť link building, mať aspoň 10 článkov na stránke rozdelených do 2 typov:
- 4 články mali byť takzvané pilierové, ktoré budú mať okolo 3000 – 4000 slov a budú pokrývať množstvo kľúčových slov (KS). Kombinovaná mesačná vyhľadávanosť vybraných KS v takomto článku by mala byť aspoň 50000
- K tomu 6 menších článkov (podčlánkov), ktoré budú mať okolo 1000 slov, do detailu sa zamerajú na jedno KS (bez ohľadu nato, ako veľmi je vyhľadávané) a majú SEO skóre na kwfinder.com menšie ako 20. Niektoré z nich by mali mať virálny obsah, ktorý sa bude dať dobre propagovať cez facebook a iné sociálne médiá
Link buildingu sa budem viac venovať niekedy nabudúce, ale cieľom tohto postupu je získať linky nielen na hlavnú doménu, ale aj na pilierové články. Pilierové články budú mať v sebe odkazy na podčlánky, ktoré týmto spôsobom získavajú tiež link juice.
Viem, že článok, ktorý má 4000 slov nebude čítať veľa ľudí až do konca, no celá optimalizácia obsahu je zameraná na Google search, ktorý miluje veľa slov v článkoch.
V tejto chvíli mám na stránke 4 pilierové články, ktoré majú spolu 12800 slov, a jeden menší článok s 1200 slovami, takže som spokojný.
Ak sa mi podarí do konca januára pridať 5 podčlánkov, od februára by som chcel začať s link buildingom.
Okrem toho som si nechal napísať 25 komentárov, ktoré postupne začnem pridávať pod jednotlivé články na mojom webe. Má to dva účely: prvý súvisí so SEO a tým, že aktívna stránka s komentármi je niečo, čo má Google rád; druhý dôvod je, že ľudia neradi komentujú na prázdnej stránke.
Všetky obrázky do článkov beriem z pixabay.com, kde sú obrázky s licenciou CC0 Public Domain.
Sociálne média
Sociálne médiá budú samozrejme tvoriť veľmi dôležitú časť návštevnosti. Ideálne aspoň tretina návštevnosti bude časom prichádzať zo sociálnych médií. Zatiaľ som si vytvoril stránku/konto na Facebooku a Twitteri. Budúci mesiac plánujem pridať Google plus a Pinterest.
Okrem toho som vytvoril novú persónu: šéfredaktora môjho portálu, ktorý má vlastnú fotku, anglické meno a profil na Linkedin. Chcem ho využiť na budúci networking s inými blogermi v mojej niche.
Návštevnosť
Návštevnosť po prvom mesiaci nemá zmysel veľmi hodnotiť. Napriek tomu som si nasadil na stránku Clicky, aby som vedel, čo sa tam deje. Okrem toho som stránku pridal do svojej Google Search Console, ktorý poskytuje ďalšie zaujímavé informácie.
Takto to zatiaľ vyzerá s návštevnosťou, aby ste videli, že to nebude žiadna sranda rozbehnúť tento projekt. Úplne nová doména a žiadny linkbuilding sa prejavujú.
Monetizácia
Týmto sa zatiaľ veľmi nezaťažujem. Chcem mať základný obsah na stránke a úvodný link building za sebou, kým začnem pridávať veci súvisiace s monetizáciou. Čiže až niekedy vo februári / marci.
Ako sa mi darilo minulý mesiac
Náklady za december 2015
- Logo: 5,5 dolára (5 euro)
- Články: 205 dolárov (187,5 euro)
Náklady za december 2015 celkom: 192,5 euro
Výnosy za december 2015
Výnosy za december 2015 celkom: 0
Vyzera to zaujimavo. Kedy zverejnis adresu toho webu?
Zatiaľ ešte nie, ale plánujem to, len ešte neviem kedy. Všetko zaujímavé bude aj tak na tomto blogu.
ja by som si zistil moznosti monetizacie a na zaklade toho staval web. Naopak to bude tazsie ale drzim palce.
Vďaka Tomáš. Zatiaľ to staviam na Amazon + Adsense. Tento/budúci mesiac chcem pridať 2-3 recenzie produktov, ktoré súvisia s mojou niche a predávajú sa na Amazone.
Vypadá to zajímavě, takto popsanou cestu jsem již dlouhou u nás či na Slovensku neviděl. Držím palce
Vďaka Kamil. Ďalší update plánujem 1.feburára.
Prosim ta, ten Neilov Blog nejako pokracuje? Lebo nikde nevidim update jeho vyzvy.
Myslim, ze uz skoncil pred par mesiacmi. Cele to bolo take divne ta jeho case study… skoncil to tak, ze nakupil zasoby toho rybieho oleja a predal ich na Amazone a nejak sa dostal na 100 000 dolarov, a tvrdil, ze svoju misiu splnil. 🙂 Ludia boli z toho celeho sklamani co som cital postrehy na roznych forach…
Ahoj, tych 25 komentarov si si dal napisat tiez cez iwriter.com ? Dik.
A este podotazka 🙂 Ten fake profil sefredaktora – v jeho mene komunikujes iba na blogerov alebo aj na amazon, iwriter a pod ? nevystupujes vobec pod svojim menom na svojich affil weboch ? Co ta viedlo k tomu ? Iba kvoli socialnej prijatelnosti (alebo ako to nazvat) ? sorry za zvedavost :))
Ten profil pouzivam na komunikaciu s blogermi a s citatelmi, zdalo sa mi ze anglicky znejuce meno bude lepsie pre takyto blog. 🙂 Na Amazone a iwriteri pouzivam vlastne meno, tam mi na tom nezalezi. Mam jeden blog, kde som pod vlastnym menom, ale to skor z lenivosti, lebo som uz nevedel aky pseudonym vymysliet. 🙂 Vyhoda je tiez, ze ked blog predavas, nepotrebuje novy majitel nic menit, len pokracuje pod rovnakym pseudonymom.
Nie, tie boli urobnene cez $5 gig na fiverri.
Otazka ku clankom – predpokladam, ze objednany writer robi cely research o zadanej teme, pozera si recenzie produktov, proste za tych 80 – 100 USD spravi velky clanok do detailov a v pozadovanom style, spravne ? Co ak chcem spravit toto vsetko zanho, cize priamo v zadani pre clanok mu poslem vety/frazy napr. ku produktu, ale uz len potrebujem, aby to pekne nastylizoval a aby to „znelo“, ze to pise rodeny anglican. Je mozne, ze by cena bola o dost nizsia ? je na toto nejaka specialna sluzba v ramci iwriter resp. vola sa to nejak presne ? alebo sa vies dohodnut priamo s konkretnym writerom, ze potrebujes len korekturu/stylizaciu/vyskladanie ENG clanku ? Vdaka 🙂
No za 80 dolarov dostanes 4000 slov (Elite level), kvalitne napisanych, ktore uz len minimalne musis upravovat. No musis dat autorovi aj tu dobre zadanie: aky ton ma pouzit, zhruba aka struktura, ja napr posielam subheadings co chcem, produkty vyberam ja, atd. Inak si to napise podla seba, a to sa ti nemusi vzdy pacit, aj ked pisat vie dobre a urobi aj research. iWriter ma tiez moznost ‚rewrite‘ uz existujuceho textu, ale ceny su rovnake. Asi nejlepsie je napisat nejakym autorom priamo, a vysvetlit co chces, mozno sa niekto najde. Druha moznost je skusit Upwork.com, tam cez inzerat niekoho tiez mozes najst.
Ahoj, som rad ze si napisal case study, je to podla mna jedna z naj ciest ako sa ucit nove veci…zacal som pisat podobnu, dokonca z oblasti amz affil ale zasekol som sa v druhom mesiaci:)
Moja otazka sa tyka pisania review autormi ktorych najmes. Aku zadas instrukciu? Resp. z coho tahaju informacie a na zaklade coho pisu review? Jeden z postupou je ten, ze autor sa necha inspirovat napr. recenziami zakaznikom na Amz, ale Amaz vyslovenej zakazuje pouzitie textu zo zakaznickeho review. ja som to riesil tak, ze som dal vyslovene instrukciu ze autor nesmie pouzit text, alebo moze sa volne nechat obsahom inspirovat. Ako to robis ty?
Hej, podobne, ta „recenzia“ je vlastne volne prepisany Amazon product page + tam dodaju nejake veci inspirovane z recenzii na Amazone. Suhlasim s tym pouzitim doslovneho textu z recenzii, su zato bany, takze je to velke no-no, cize to treba opisat vlastnymi slovami ako sa hovori. 🙂 Takto nejako robi recenzie 99% Amazon affilakov, ale pocul som aj o tom 1% co tie produkty aj naozaj ma a recenzuje. TO je samozrejme idealne a dodava to stranke viac vaznosti. Ja sa aspon snazim pri tychto „recenziach“ aby tam neboli nejake vyslovene klamlive veci, ktore jednoducho nemohol ten co to pisal zistit z product page.