Prvý mesiac: Rozbieham stránku, prvý obsah a logo

Šťastný nový rok 2016 všetkým!

Takže dnes mám za sebou prvý mesiac fungovania môjho nového projektu a môžem sa pochváliť prvými výsledkami.

V tomto update sa chcem venovať tomu, čo som za posledný mesiac stihol urobiť – prvý obsah, logo, ako vytvoriť stránku, atď.

Pluginy

Ako prvé som nainštaloval niektoré pluginy, ktoré dosť značne uľahčujú prácu s Wordpressom. Všetky sú zadarmo, a inštalujem ich na každú jednu WordPress stránku, ktorú mám.

Yoast SEO – skvelý SEO plugin

Redirection – používam, keď chcem cloakovať affiliate odkazy

Wordfence Security – dobrý security plugin

Table Press – pomáha s tabuľkami

Cookie Notice – jednoduchý plugin, ktorý zabezečí, že stránka je compliant s EU legislatívou

Logo

Chcel som mať ako tak slušne vyzerajúce logo, tak som si na Fiverr.com objednal gig za 5 dolárov. 🙂 Mal som dosť špecifickú predstavu, ako by to logo malo vyzerať, takže som si naivne myslel, že to bude jednoduché.

Našiel som si chlapíka (teda mal fotku ženy, ale to je len bežný trik na Fiverri ako upútať pozornosť zákazníkov), ktorý mal dobré recenzie a ponúkal neobmedzený počet variácií loga.

Chlapík mal určite talent ale zrejme nerozumel mojej angličtine. Keď som napríklad chcel, aby vymenil hnedú farbu v jednej časti loga za zelenú a bielu, tak som dostal ďalšiu verziu loga ako naschvál celú hnedú. Jednoducho kvalita za 5 dolárové logo.

Po týždni a asi 10 verziách loga, ktoré vyzerali úplne inak ako som chcel som to vzdal. Zobral som poslednú verziu loga, ktorá sa mi ako tak páčila a sám som si ju dokončil do finálnej podoby v Gimpe.

Obsah

Teraz sa dostávame k tomu, najdôležitejšiemu a tým je obsah. Pôvodne som chcel aspoň prvé články písať sám, ale nemal som nato bohužiaľ čas a trpezlivosť. 🙂 Rozhodol som sa teda, že si články kúpim cez iwriter.com. Je to dosť veľká položka, ktorý zhltne najväčšiu časť môjho rozpočtu.

Moja skúsenosť s iwriterom je celkom pozitívna, aj keď viem, že veľa ľudí naň nadáva. Platí tu ako skoro všade, že za čo si človek zaplatí, to aj dostane.

V mojom prípade nenechávam veci na náhodu, a idem priamo za copywritermi, ktorý majú hodnotenie aspoň 4,6, čiže Elite level (najlepšie 4,8 a viac). Článok, ktorý má 1000 slov, tak stojí 18,5 dolára a väčšinou je vynikajúcej kvality.

Dôležité je tiež, aby ste boli veľmi špecifickí v tom, čo chcete. Ja väčšinou posielam presné znenie H2 tagov, ktoré chcem mať v článku, aj s počtom slov, ktoré by mali byť v každom paragrafe.

Takto nejak vyzerá moje zadanie:

Project description: Article about KS

Category: Food and Drink

Article length: 1000 words

Article language: English (UK)

Submit to: Elite – 4.6 to 5 star writers will see your request

Writing style: Professional

Article purpose: Article for a UK food and drink blog. Pls use British English spelling

Special instructions: The article should be very factual, almost Wikipedia-style. It needs to be structured into sub paragraphs exactly as per the outline below. In terms of word count, those sub sections can have similar length, however you are free to adjust. An example discussing a similar topic can be found here: [link]. Please send me sources that you used in a separate message. Many thanks.

Outline:
1. H2 tag (this should cover …)

2. H2 tag (this should cover …)

3. …

Môj cieľ bolo, predtým ako začnem stránku naplno propagovať a robiť link building, mať aspoň 10 článkov na stránke rozdelených do 2 typov:

  • 4 články mali byť takzvané pilierové, ktoré budú mať okolo 3000 – 4000 slov a budú pokrývať množstvo kľúčových slov (KS). Kombinovaná mesačná vyhľadávanosť vybraných KS v takomto článku by mala byť aspoň 50000
  • K tomu 6 menších článkov (podčlánkov), ktoré budú mať okolo 1000 slov, do detailu sa zamerajú na jedno KS (bez ohľadu nato, ako veľmi je vyhľadávané) a majú SEO skóre na kwfinder.com menšie ako 20. Niektoré z nich by mali mať virálny obsah, ktorý sa bude dať dobre propagovať cez facebook a iné sociálne médiá

Link buildingu sa budem viac venovať niekedy nabudúce, ale cieľom tohto postupu je získať linky nielen na hlavnú doménu, ale aj na pilierové články. Pilierové články budú mať v sebe odkazy na podčlánky, ktoré týmto spôsobom získavajú tiež link juice.

Viem, že článok, ktorý má 4000 slov nebude čítať veľa ľudí až do konca, no celá optimalizácia obsahu je zameraná na Google search, ktorý miluje veľa slov v článkoch.

V tejto chvíli mám na stránke 4 pilierové články, ktoré majú spolu 12800 slov, a jeden menší článok s 1200 slovami, takže som spokojný.

Ak sa mi podarí do konca januára pridať 5 podčlánkov, od februára by som chcel začať s link buildingom.

Okrem toho som si nechal napísať 25 komentárov, ktoré postupne začnem pridávať pod jednotlivé články na mojom webe. Má to dva účely: prvý súvisí so SEO a tým, že aktívna stránka s komentármi je niečo, čo má Google rád; druhý dôvod je, že ľudia neradi komentujú na prázdnej stránke.

Všetky obrázky do článkov beriem z pixabay.com, kde sú obrázky s licenciou CC0 Public Domain.

Sociálne média

Sociálne médiá budú samozrejme tvoriť veľmi dôležitú časť návštevnosti. Ideálne aspoň tretina návštevnosti bude časom prichádzať zo sociálnych médií. Zatiaľ som si vytvoril stránku/konto na Facebooku a Twitteri. Budúci mesiac plánujem pridať Google plus a Pinterest.

Okrem toho som vytvoril novú persónu: šéfredaktora môjho portálu, ktorý má vlastnú fotku, anglické meno a profil na Linkedin. Chcem ho využiť na budúci networking s inými blogermi v mojej niche.

Návštevnosť

Návštevnosť po prvom mesiaci nemá zmysel veľmi hodnotiť. Napriek tomu som si nasadil na stránku Clicky, aby som vedel, čo sa tam deje. Okrem toho som stránku pridal do svojej Google Search Console, ktorý poskytuje ďalšie zaujímavé informácie.

Takto to zatiaľ vyzerá s návštevnosťou, aby ste videli, že to nebude žiadna sranda rozbehnúť tento projekt. Úplne nová doména a žiadny linkbuilding sa prejavujú.

ako vytvorit stranku

Monetizácia

Týmto sa zatiaľ veľmi nezaťažujem. Chcem mať základný obsah na stránke a úvodný link building za sebou, kým začnem pridávať veci súvisiace s monetizáciou. Čiže až niekedy vo februári / marci.

Ako sa mi darilo minulý mesiac

Náklady za december 2015

  • Logo: 5,5 dolára (5 euro)
  • Články: 205 dolárov (187,5 euro)

Náklady za december 2015 celkom: 192,5 euro

Výnosy za december 2015

Výnosy za december 2015 celkom: 0

16 komentárov

  1. Igor 1. januára 2016
    • Banksy 1. januára 2016
  2. Tomas 3. januára 2016
    • Banksy 4. januára 2016
  3. Kamil Staš 10. januára 2016
    • Banksy 15. januára 2016
  4. Martin 18. decembra 2016
    • Adam Bán 19. decembra 2016
  5. Jardo 15. februára 2017
    • Jardo 15. februára 2017
      • Adam Bán 15. februára 2017
    • Adam Bán 15. februára 2017
  6. Jaroslav 7. marca 2017
    • Adam Bán 8. marca 2017
  7. Martin 22. marca 2017
    • Adam Bán 22. marca 2017

Napísať odpoveď pre Tomas Zrušiť odpoveď