Dvanásty mesiac: Ako to s mojim projektom vyzerá po roku

Dnes je to 12 mesiacov, čo som publikoval prvý článok na tomto blogu. Veľa sa za ten čas udialo, takže dnešný príspevok by mal byť nielen o minulom mesiaci, ale tiež takým zhrnutím toho, kam som sa dostal za posledných 12 mesiacov.

Dnes sa to bude týkať stále najmä tohto jedného projektu, aj keď je pravda, že mám už v tejto chvíli aktívnych webov viac (všetko sú to Amazon weby podobné tomuto).

Od budúceho roka preto plánujem rozšíriť tento mesačný report na všetky svoje projekty, a tiež začať písať aj iné typy článkov než len o tom koľko zarábam. 🙂

Príjmy

Začnime teda príjmami v minulom mesiaci. November je vo všeobecnosti skvelý mesiac pre obchodníkov a marketérov, lebo má dva dôležité dni – Black FridayCyber Monday. Kto sleduje môj twitter account, ten si možno všimol tento tweet z utorka.

Viac ako 200 libier zarobených za jeden deň je môj najlepší deň, odkedy robím affiliate marketing – teda za posledných 12 mesiacov. 🙂

Treba ale spresniť, že sa to netýka len tohto jedného projektu, ale všetkých mojich Amazon webov dokopy. Na mojej food&drink stránke, ktorej venujem túto case study sa mi podarilo zarobiť len menšiu časť tejto sumy.

prijmy-november

konverzie-november

Celkovo sa mi na nej v novembri podarilo zarobiť 344 euro, ktoré sa skladajú z 289 euro Amazon affiliate príjmov a 55 euro Adsensu (všetko prepočítané z libier na eurá dnešným kurzom). Konverzie sa stabilne držia nad 6%.

Obsah

Obsah pomaly rastie, s 3 novými článkami za november som už celkovo na 59 článkoch za 12 mesiacov. Všetky nové články sú recenzie produktov, takže nič nemením na mojom zabehanom modeli, ktorý zdá sa funguje.

Návštevnosť

59 článkov mi vygenerovalo SEO návštevnosť takmer 12 000 unikátov (11 924 presne) a viac ako 17 000 page views za november, čo už začína byť slušný traffic na Amazon affiliate stránku.

Dostal som minulý mesiac otázku, či ma netrápi moja veľká bounce rate. Nie je to faktor, ktorý sledujem, no určite je to jedna z vecí, ktoré môžu mať vplyv na ranking vášho webu v googli, takže by ma to možno trápiť malo.

Z hľadiska affilu to však nie je dôležitý parameter, pretože vysoký bounce rate môže ukazovať na vysoký preklik na Amazon, čo je v zásade dobrá vec.

Takto sa mi darilo za posledných 12 mesiacov

Nasledujúce dve tabuľky ukazujú zaujímavé ukazovatele za posledných 12 mesiacov. Prvých 6 mesiacov, tam boli minimálne konverzie…

 Dec 2015Jan 2016Feb 2016Mar 2016Apr 2016Máj 2016
Unikátni návštevníci21727685269381834
Rast návštevnostin/a243%967%-32%78%96%
Nové články577683
Amazon affiliate príjmy (v GBP)---28,852,0011,54
Kliky na Amazon34285492186
CTR na Amazon14,3%5,6%3,6%10,3%9,8%10,1%
Objednávky---13513
Konverzie---24,1%5,4%7,0%
Earnings per Click (EPC)---0,530,020,06
Adsense príjmy (v GBP)------
Celkové mesačné príjmy (v GBP)---28,852,0011,54
Kumulatívne príjmy (v GBP)---28,8530,8542,39

… čiže na nejakú analýzu môže slúžiť až posledných 6 mesiacov.

 Jún 2016Júl 2016Aug 2016Sep 2016Okt 2016Nov 2016
Unikátni návštevníci2856383252197075910511924
Rast návštevnosti56%34%36%36%29%31%
Nové články345623
Amazon affiliate príjmy (v GBP)33,0398,70119,2884,12176,76244,98
Kliky na Amazon29438044465210912265
CTR na Amazon10,3%9,9%8,5%9,2%12,0%19,0%
Objednávky2337444062140
Konverzie7,8%9,7%9,9%6,1%5,7%6,2%
Earnings per Click (EPC)0,110,260,270,130,160,11
Adsense príjmy (v GBP)---11,627,346,5
Celkové mesačné príjmy (v GBP)33,0398,70119,2895,72204,5291,48
Kumulatívne príjmy (v GBP)75,42174,12293,40389,12593,17884,65

Aké zaujímavé fakty sa dajú v týchto tabuľkách všimnúť:

  • Návštevnosť za posledných 6 mesiacov rástla priemerne 37% za mesiac
  • Tak ako rástla návštevnosť, rástli aj kliky na Amazon, s priemerným CTR na Amazon okolo 11%
  • Pri konverziách na Amazone je už vyššia odchýlka, no priemer je okolo 8%
  • Priemerný EPC je 0,17 libry, no v posledných mesiacoch trochu klesol

Zjednodušene sa dá povedať, že tak ako rástie návštevnosť, ktorá je relatívne dobre cielená, keďže jej hlavné parametre – ako je konverzný pomer alebo CTR na Amazon – sa nejako radikálne nemenia, tak rástú aj moje príjmy.

Dá sa z týchto trendov odhadnúť ako rýchlo sa dostanem na 1000 euro/libier mesačne?

Teoreticky áno.

Skoro všetka moja návštevnosť je zo SEO, a získavam ju publikovaním článkov, ktoré cielim na konkrétne KS, tykajúce sa vecí, ktoré ľudia chcú nakupovať v mojej niche.

Keďže túto stratégiu neplánujem meniť, charakter môjho trafficu sa v blízkej budúcnosti zrejme nezmení.

Takže ak si naprojektujem, že:

  • Návštevnosť na tomto webe bude naďalej rásť, povedzme nie 38% za mesiac, ale 30% za mesiac
  • CTR prekliku na Amazon sa nezmení a zostane naďalej zhruba okolo 10%
  • Môj priemerný EPC sa udrží, alebo trochu klesne, povedzme na 0,10 libry

… jednoduchým výpočtom zistíte, že moja návštevnosť musí byť 100 000 unikátov mesačne, aby som zarobil 1000 euro za mesiac (pre jednoduchosť ignorujem príjmy z Adsense). Na 100 000 unikátov mesačne sa pri mojej dnešnej návštevnosti a priemernom raste 30% za mesiac dostanem niekedy začiatkom augusta budúceho roku.

Sám som zvedavý, ako to bude pokračovať.

Na záver ešte tabuľka za celé moje portfólio Amazon affiliate webov v minulom mesiaci. Viac nabudúce.

total-november

16 komentárov

  1. Lojzo 2. decembra 2016
    • Adam Bán 2. decembra 2016
  2. jalso 2. decembra 2016
    • Adam Bán 2. decembra 2016
  3. Matouš Rýdel 6. decembra 2016
    • Adam Bán 7. decembra 2016
      • Matouš Rýdel 7. decembra 2016
  4. Hanka 2. januára 2017
    • Adam Bán 2. januára 2017
  5. Hanka 2. januára 2017
    • Adam Bán 3. januára 2017
      • Hanka 9. januára 2017
        • Hanka 9. januára 2017
        • Adam Bán 9. januára 2017
  6. Kamil Staš 8. februára 2017
    • Adam Bán 15. februára 2017

Leave a Reply