Ako hľadám svoju niche v Amazon affile (+ konkrétny príklad)

Dnes sa chcem venovať jednej zaujímavej téme – ako si vybrať niche, v ktorej chce nádejný affilák začať podnikať. Uvedomil som si, že som zatiaľ poriadne nevysvetlil, ako to bolo v mojom prípade, a viem, že to viacero ľudí zaujíma.

Pozor, budem sa tomu venovať hlavne z pohľadu človeka, ktorý začína a chce robiť Amazon affil cez organický traffic, aj keď myslím, že postupy v tomto článku sú aplikovateľné aj všeobecne.

Inak, pre tých, ktorý čakajú na môj ďalší income report, mám ho pripravený na 1. apríla, a pokryje prvé 3 mesiace tohto roku.

Úvaha na začiatok

Keď niekto začína s online podnikaním, vo väčšine prípadov začne s oblasťou, s ktorou má nejaké skúsenosti. Je to logické.

Kto rád chodí do gymu a dbá na svoj jedálniček, začne písať o fitness niche. Kto sa vyzná v nejakom športe, tak začne písať o ňom. Kto má rád knihy, začne písať o knihách. Človek má jednoducho pocit, že ak sa v nejakej oblasti vyzná, ľahšie sa mu bude o nej písať a stať sa v nej autoritou.

Je to v podstate pravda, lebo ak vás niečo nebaví alebo jednoducho nezaujíma, tak je ťažké o tom chrliť nový text každý deň/týždeň. Ideálne teda začnete v niche, ku ktorej máte vzťah a v ktorej sa cítite expertom.

Nie je to však nevyhnutné, a myslím, že veľa ľudí je veľmi úspešných aj v oblastiach, o ktorých predtým nemali ani potuchy.

Ak sa totiž zameriavate len na niches, v ktorých sa vyznáte, je veľmi pravdepodobné (ak teda nemáte nejaké nezvyčajné záľuby), že je v nich celkom slušná konkurencia affilákov (teraz hovorím o USA/UK trhoch).

Keď som rozmýšľal o svojom prvom webe, tak som sa rozhodol neobmedzovať len na oblasti, ktoré poznám, čo sa neskôr ukázalo ako dobré rozhodnutie.

Môj názor je, že ľudia, ktorých nákupné správanie chcete ovplyvniť, nečakajú, že budete neviemaký expert vo svojej niche. Samozrejme, mali by ste vedieť o trochu viac ako bežný človek, no všetko sa dá dohnať s trochou snahy.

Prečítate si 2-3 dobré články, možno nejakú knihu a hneď viete viac než 90% ľudí, ktorí prídu na váš web.

Ako teda hľadám svoju niche ja

Toto je môj bežný postup, ktorý používam na identifikovanie novej niche. Určite existuje lepší a vymakanejší spôsob na hľadanie, no mne sa tento celkom svedčil, takže ho môžete skúsiť a ďalej vylepšovať.

1. Inšpirácia

Ako prvú potrebujem inšpiráciu. Čo teda rád robím je, že si prechádzam najlepšie predávané produkty na Amazone, pozri tu: https://www.amazon.com/Best-Sellers/zgbs.

Keď si pozriete, ako sú tu členené jednotlivé kategórie, vidíte, že sú to vlastne veľké niches. Každá kategória má svoje subniches, a tie majú zasa svoje subniches.

Je len málo vecí, ktoré Amazon nepredáva (autá, zbrane, atď), takže keď si prejdete jednotlivé kategórie, získate predstavu o obrovskom trhu. Vidíte, aké produkty sa predávajú, koľko majú recenzií, a koľko stoja. To sú kľúčové veci.

Hľadám produkty, ktoré stoja aspoň 30-40 euro/libier/dolárov, a majú aspoň 10-20 recenzií. Cena je dôležitá, lebo na rovnakú províziu zarobíte propagáciou drahších produktov rýchlejšie.

Čo sa mi ale neosvedčilo sú veľmi drahé veci – propagovať len výrobky nad 300-400 nie je vždy ideálne, lebo ľudia takéto produkty nekupujú každý týždeň. Teraz sa snažím hľadať dobrý mix drahších a lacnejších vecí.

Veľký počet recenzií je zasa dôležitý, lebo lepšie konvertujú veci, ktoré majú recenzie, a dobré recenzie. 4,1+ hviezdičky je nevyhnutnosť.

Keďže sa ale brutálne rozširuje kupovanie recenzií na Amazone, a nerád propagujem výrobky, ktoré sú fejky, vždy si kontrolujem aké kvalitné sú recenzie k danému produktu cez fakespot.com.

2. Kontrola obtiažnosti kľúčových slov (KS)

Samozrejme nejde len o to, aby ste vedeli nájsť inšpiráciu na zaujímavú niche s dobrými produktmi. Treba tiež zistiť, či je nejaká šanca rankovať sa na KS, ktoré pokrývajú. Zameriavate sa totiž na organický traffic, kde sa potrebujete dostať na prvú stranu googlu.

Čiže môj ďalší krok je dať skrátené mená produktov, ktoré som identifikoval v prvom kroku do nejakého vyhľadávača KS (napr. kwfinder.com), aby som zistil koľko vyhľadávaní majú a aká je ich odhadovaná obtiažnosť.

A nejde len o to nájsť ako by sa darilo tomuto jednému produktu. To meno produktu v podstate slúži ako seed word, z ktorého vám vie dobrý vyhľadávač KS ponúknuť ďalšie podobné alebo súvisiace výrazy.

Tak pomaly získavate prehľad o celej niche okolo tohto produktu, a môžete postupne skúšať použiť niektoré z týchto nájdených výrazov ako ďalšie seed words na ďalšie vyhľadávanie.

Ďalšia dôležitá vec je, že nie vždy sa dá 100% veriť vyhľadávačom KS čo sa týka obtiažnosti, preto je dobré urobiť ešte ďalšie testy.

Ja napríklad vždy hodím nájdený výraz do googlu a pozriem si, kto rankuje na 1. strane. Vaši konkurenti sú totiž stránky, ktoré sú na prvej strane googlu, lebo tam sa zarába.

Ak tam nájdem len samé autoritatívne weby s DA>30-35, tak mi je jasné, že toto bude trvať dlho. Ak sú tam aj slabšie weby, tak vidím, že je tam šanca dostať sa na prvú stranu a niche má potenciál.

Samozrejme, ak rozmýšľate o platenom trafficu a nie organickej návštevnosti, kto je na prvej strane vás nemusí zaujímať, skôr také veci ako CPC.

3. Hľadanie iných produktov na Amazone v danej niche

Ak nájdem niekoľko KS, ktoré pokrývajú zaujímavú a relatívne jednoducho prístupnú niche, ešte raz si pozriem na Amazone, aké všetky produkty sú v nej dostupné. Ak ich nájdem na Amazone aspoň 5, ktoré spĺňajú všetky moje kritéria (pozri hore), našiel som svoju novú niche.

Ukážme si to celé na konkrétnom príklade

Otvorím si teda link s Amazon bestsellers a začnem hľadať produkty, ktoré zodpovedajú mojim kritériám. Robím to manuálne (tzn. že nepoužívam nejaký platený nástroj), lebo len začínam a mám malý budget.

V kategórii Home Improvement, narazím na celkom zaujímavý produkt na 81. mieste, ktorý som síce poznal, no v živote by ma nenapadol – AmazonBasics Security Safe. Má dobrú cenu, a obrovské množstvo recenzií, čo signalizuje veľa predajov.

Zrodil sa teda nápad na potenciálnu niche – security safes.

Nasleduje teda druhý krok – skontrolujem si obtiažnosť tohto KS v kwfinderi.

Zadám si „AmazonBasics Security Safe“ do políčka vyhľadávania, zadám krajinu „United States“ a pozriem sa, čo mi vyhodilo.

Takto to vyzerá:

Samotná fráza AmazonBasics Security Safe ma až tak nezaujíma. Skôr frázy, ktoré mi našlo popri nej.

Sú tam niektoré veľmi zaujímavé kúsky, no vypichol by som tieto 2 (také typické pre USA):

  • gun safe reviews
  • best gun safe

Majú celkom slušný počet vyhľadávaní (4400 každé z nich), relatívne nízku obtiažnosť podľa kwfindera (32 a 36), a čo je najdôležitejšie, obe signalizujú nákupný zámer, čo je skvelá správa, lebo takéto slová dobre konvertujú.

Upravujem svoju potenciálnu niche na – gun safes.

Pozriem sa teraz bližšie na obe KS, a skontrolujem si, aké domény rankujú na prvej strane google.com.

Takto to vyzerá s KS gun safe reviews:

A takto to vyzerá s KS best gun safe:

Opäť dobrý výsledok. V prvej desiatke na obe KS je niekoľko webov, ktoré majú nízku Moz DA a sú to klasické affil stránky. Presne také, aké sa bude snažiť urobiť aj vy.

Fakt, že iné affil weby už rankujú na dané KS, vie veľa ľudí odradiť. Podľa mňa je to naopak skvelá správa (teda, ak tie weby majú nízku autoritu), pretože máte ďalší dôkaz o tom, že Google sa rozhodol na toto KS nechať affil weby rankovať.

Nika gun safes teda vyzerá podľa mňa celkom sľubne, a zdá sa, že by sa v nej dalo presadiť. Samozrejme, bude to vyžadovať tvrdú prácu, no myslím, že s dobrým obsahom a linkbuildingom sa dá na prvú stranu google.com po nejakom čase dostať.

Ak v tejto niche plánujete začať, a hľadáte nejakú doménu, pozrite si túto: weknowsafes.com. Celkom dobre znie, nie je príliš úzko zameraná (môžete porozmýšľať rozšíriť zameranie webu na všetky security safes po nejakom čase) a je ku dnešnému dňu (1.3.2017) ešte stále voľná. 🙂

To je na dnes odo mňa všetko. Ak máte svoj vlastný spôsob ako hľadáte svoje niky, napíšte do komentárov.

5 komentárov

  1. Jardo 1. marca 2017
    • Adam Bán 1. marca 2017
  2. Peter 3. marca 2017
    • Adam Bán 3. marca 2017
  3. Michal 4. septembra 2017

Leave a Reply