Jedenásty mesiac: Opäť hore a Vianoce sa blížia

Našťastie stagnácia mojich príjmov v septembri sa neukázala ako nový trend, a október bol znovu dobrý mesiac. Dobrý v zmysle, že návštevnosť narástla už na takmer 10000 unikátov a výnosy sa dostali cez 200 euro. Takže som znovu motivovaný a pripravený na Vianoce. 🙂

Príjmy

Áno, áno, október bol znovu dobrý mesiac pre môj projekt, keď príjmy z Amazonu dosiahli 176 libier, čo je dnes takmer 200 euro. Keď k tomu pripočítam Adsense, a prerátam všetko na eurá dostávam sa na 227,60 euro v októbri. Môj suverénne najlepší mesiac!

amazon affiliate

konverzie-oktober-2016

Síce žiaden z dní v minulom mesiaci nebol zatiaľ taký skvelý ako na inom mojom Amazon webe, kde sa mi podarilo pred pár dňami zarobiť cez 60 libier za jeden deň, no aj tak je to celkom pekný mesiac.

Vianoce sa ale blížia, takže šanca, že sa toho skôr či neskôr dočkám aj na tomto projekte rastie každým dňom.

A to pritom stále viac a viac doplácam na slabú libru voči euru, keď sme sa teraz myslím dostali na rekordné minimum – 1,11 eura za 1 libru. A samozrejme tiež na posilňujúci dolár, lebo moje náklady sú dolárové.

Dostal som inak jednu dobrú otázku od @wriper, že prečo Adsense a Amazon na jednom mieste. Čítal som nato viacero názorov, a je pravda, že sú aj také, ktoré neodporúčajú miešať tieto 2 veci dokopy.

Totiž ak je váš návštevník pripravený na nákup a v tom uvidí Adsense reklamu a klikne na ňu, odchádza z webu bez toho, aby klikol na váš Amazon affiliate link, ktorý môže byť niekde inde na podstránke.

Samozrejme, je tu otázka, na čom by ste zarobili viac a to už závisí od viacerých faktorov – ako je váš CPC, konverzný pomer, cena produktov, ktoré propagujete, atď. Takže nie vždy sa to dá povedať všeobecne, či je výhodnejší klik na Adsense alebo Amazon.

Platí ale, že čím drahší produkt propagujete, a čím máte väčší konverzný pomer, tým viac by ste sa mali snažiť nerozptyľovať návštevníka Adsense reklamou, ale nechať ho pekne kliknúť na váš Amazon affiliate link.

Ja osobne mám na tomto webe Adsense len na podstránkach, ktoré nemajú affiliate linky, napríklad na informačných článkoch typu „How to…“.

Je pravda, že aj do takýchto článkov by sa dal šupnúť affiliate link, ale väčšinou ak ľudia prídu na tento typ článku z vyhľadávača, nemajú záujem niečo kupovať. Hľadajú skôr radu, a vtedy sa mne ukazuje, že je lepšie dať na takúto podstránku Adsense.

Inak, to na akých podstránkach sa mi ukazuje Adsense, manažujem cez tento šikovný plugin.

Tu je môj príjem z Adsense v októbri:

adsense-oktober-2016

Obsah

Len 2 články mi pribudli v októbri, oba boli recenzie výrobkov, ktoré súvisia s mojou niche. Na jednej strane je to dobré, lebo minimalizujem náklady, a robím z toho veľmi pasívny biznis.

No na druhej strane, mohol by som expandovať ďaleko viac.

Problém je opäť nedostatok času, a to, že sa viac venujem svojim ďalším affiliate webom, kde som teraz niekde, kde som bol s týmto projektom pred pol rokom.

Návštevnosť

Napriek veľmi malému novému obsahu, vzrástla moja mesačná návštevnosť na 9105 unikátov, z ktorých prišla opäť veľká väčšina z Google.

SEO traffic je beh na dlhú trať, ale ak sa raz rozbehne, stačí ju udržiavať a zvyšovať, a to s relatívne malým úsilím (viď moje 2 články publikované v októbri).

navstevnost-oktober-2016

Ako sa mi darilo v októbri

Náklady za október 2016

  • Články: 25 dolárov (22,80 euro)

Náklady za október 2016 celkom: 22,80 euro

Výnosy za október 2016

  • Amazon affiliate: 176,76 libier (197 euro)
  • Adsense: 30,60 euro

Výnosy za október 2016 celkom: 227,60 euro

Ak chcete vedieť, ako som postupoval v tejto case study kliknite sem.

10 komentárov

  1. Juraj 1. novembra 2016
    • Adam Bán 1. novembra 2016
  2. Wriper 23. novembra 2016
    • Adam Bán 23. novembra 2016
  3. Cuprumov 27. novembra 2016
    • Adam Bán 27. novembra 2016
      • Cuprumov 27. novembra 2016
        • Adam Bán 28. novembra 2016
          • Cuprumov 28. novembra 2016

Napísať odpoveď pre Wriper Zrušiť odpoveď