Druhý mesiac: Obsah rastie, návštevnosť nie

Dnes mám za sebou druhý mesiac fungovania môjho projektu a tu je zhrnutie toho, čo sa v ňom udialo.

V januári som sa naďalej sústreďoval na obsah, a potom na nastavenie všetkých sociálnych profilov. Pridal som 3 články, ktoré majú v sebe affiliate linky (Amazon UK), čiže základy na monetizáciu by tu boli, už len znásobiť návštevnosť, ktorá sa zatiaľ neodlepila od dna. 🙂

Obsah

Plán na január bol pridať na stránku ďalších 5 článkov, každý so zhruba 1000 slovami. To sa mi podarilo splniť, a dokonca o 2 prekročiť, a v tejto chvíli mi tam visí 12 článkov so spolu takmer 22000 slovami.

4 z nich sú pilierové články, z ktorých má každý viac ako 2000 slov, a zvyšok sú články, ktoré sa zameriavajú na KS s menšou konkurenciou, buď recenzie produktov alebo všeobecné informačné/virálne články.

Tu je zoznam článkov:

Článok Typ Dĺžka Počet KS Počet vyhľadávaní KS v Anglicku SEO obtiažnosť
KS1 Pilárny 4321 slov Viac ako 1 Viac ako 50000 n/a
KS2 Pilárny 3839 slov Viac ako 1 Viac ako 50000 n/a
KS3 Pilárny 2380 slov Viac ako 1 Viac ako 50000 n/a
KS4 Pilárny 2473 slov Viac ako 1 Viac ako 50000 n/a
KS5 Informačný 1115 slov 1 10 15
KS6 Informačný 1128 slov 1 110 8
KS7 Virálny 623 slov 1 320 18
KS8 Recenzia 1287 slov 1 20 7
KS9 Recenzia 1244 slov 1 90 7
KS10 Informačný 1014 slov 1 10 12
KS11 Recenzia 1250 slov 1 40 4
KS12 Informačný 1182 slov 1 1000 16

Všetky články okrem jedného boli relatívne rýchlo zaindexované Googlom, čo som rád. Začal som sledovať pozíciu KS 5-12 v Google UK – takto to zatiaľ vyzerá:

klucove slova

To predposledné KS je recenzia jedného produktu, a už teraz je na druhej stránke google, čiže snáď čoskoro prídu aj nejaké konverzie.

Linkbuilding

Na linkbuilding som v januári nemal veľmi čas. Pridal som pár linkov zo sociálnych profilov, ktoré sú smerované na moju hlavnú stránku:

  • V profile na facebooku, twitteri, google plus, pinterest
  • Link na youtube k videu, ktoré som sám vyrobil
  • Krátky text na jednom katalógu

A to je zatiaľ všetko.

Sociálne médiá / email

Profily na facebooku, twitteri, google plus a pinterest sú plne funkčné. Môj fiktívny šéfredaktor má dokonca svoj profil na linkedin. Na facebook a google plus som pridal všetky svoje články, na twitter a pinterest len pár, ktoré sa mi zdali najvhodnejšie.

Na facebooku som otestoval 4 mini kampane, aby som zistil čo funguje v Anglicku a získal nejakých skutočných fanúšikov na svoju facebookovú stránku. Každá trvala len 1 deň (2x sobota a 2x nedeľa), a cielil som ľudí, ktorí majú moju niche medzi záľubami.

Výsledky boli veľmi chudobné: minul som okolo 17 euro, získal 20 fanúšikov na facebooku, 10 ľudí lajklo moje články, 2 ľudia ich sharovali, a to je asi všetko. Takže dá sa povedať, že viem čo nefunguje, a okrem toho si budem musieť asi doštudovať Facebook ads.

Na twitteri som začal sledovať pár ľudí, ktorí sú autoritami v mojej niche a pár stránok, ktoré s ňou súvisia. Zopár z nich ma začalo sledovať na oplátku a re-tweetli nejaké veci, ktoré som tam pridal. Zatiaľ sa mi zdá, že ľudia na twitteri viac reagujú v mojej niche ako na facebooku.

Na pinterest som pridal jeden článok, ktorý bol založený na obrázkoch týkajúcich sa vtipných výrokov o mojej niche. Obrázky som si robil sám v canve a myslím, že sa celkom podarili. Uvidím, či prinesú nejakú návštevnosť.

Z týchto obrázkov som tiež spravil video (tak ako to radí Peter Chodelka tu) a pridal ho na youtube spolu s linkom späť na moju stránku.

Okrem toho som začal zbierať emaily ľudí, ktorí chodia na moju stránku. Používam Sumome, ktorý je bezplatný v základnej verzii. Nemám zatiaľ žiaden lead magnet, takže ľudia nemajú moc dôvod nechávať mi svoj email.

Takto som na tom zatiaľ s fanúšikmi/ sledujúcimi/ odberateľmi:

  • Facebook: 20 (+20 oproti decembru)
  • Twitter: 12 (+12)
  • Pinterest: 0
  • Google plus: 2 (+2)
  • Youtube: 0
  • Email: 0

Monetizácia

Ako som spomenul v úvode, mám na stránke 3 recenzie na produkty, ktoré sa týkajú mojej niche. Tak ako všetky ostatné články, napísal mi ich jeden výborný copywriter z iwritera. Keďže tento chlapík ich určite nevyskúšal, ide o taký sumár recenzií na Amazone a iných blogoch. Štruktúru som si vymyslel sám, a zhruba sa podobá na túto:

  1. Úvod: 2-3 vety sumarizujúce hlavné prednosti recenzovaného produktu, prečo by ho mali ľudia kúpiť a v čom im pomôže
  2. KS: obrázok výrobku, a 3-4 výhody (What I like) a 1-2 nevýhody (What I don’t like) pre vyváženie. Tu je hneď aj prvý affiliate link, pre tých ľudí čo sú už v podstate rozhodnutí to kúpiť, a len si to rozhodnutie potrebujú potvrdiť
  3. Čo kupujete: popis základných parametrov výrobku. Tu je dôležité, aby boli vysvetlené na konkrétnych situáciách. Človek tak lepšie pochopí, prečo je to pre neho dôležité
  4. Ako ľahko sa to používa: pár rád na používanie, a opäť vyzdvihnutie kvalít výrobku. Sem pridám aj 1-2 videá z youtube pre lepšiu predstavu o výrobku
  5. Príslušenstvo: vysvetlene príslušenstva
  6. Ostatné veci, o ktorých by ste mali vedieť: sem dávam čokoľvek, čo sa mi nepodarilo pokryť skôr
  7. Výhody / nevýhody: pár krátkych odrážok sumarizujúci výhody (aspoň 5-6) a pre vyváženie a dôveru čitateľa aj nejaké 1-2 nevýhody
  8. Čo vravia zákazníci: Sem idú 2-3 vety sumarizujúce názory zákazníkov z Amazonu. Väčšinou to zakončím tým, že nie som prekvapený počtom pozitívnych recenzií a k tomu dám hneď druhý textový affiliate link. Ak má výrobok video recenziu na Amazone, tak spravím screenshot video recenzie, pridám si ho na stránku, aby vyzeralo, že je embednuté, a dám do obrázku affiliate link. Keď ľudia na video kliknú, pošle ich to na stránku Amazonu, kde je video recenzia, ale už tam idú s mojim cookie
  9. Záver: zhrnutie toho, prečo by ľudia mali kúpiť tento výrobok a na konci odkaz na Amazon, s tretím textovým affiliate linkom

Produkty sú naozaj výborné a sám by som si určite kúpil, takže celá recenzia je len o tom, ako tie výhody predať čitateľovi.

Návštevnosť

Návštevnosť sa jemne pohla nahor, ale stále o nej nemá význam hovoriť. Dúfal som, že organická návštevnosť by mohla byť vyššia v druhom mesiaci, ale zdá sa, že Google sandbox funguje skvele.

navstevnost

Väčšina návštevnosti prišla z facebooku a redditu, kde som pridal link na môj „virálny“ článok (ok, až tak virálny asi teda nebol 🙂 ).

Podľa Search Console, pri 195 zobrazeniach za január, mám 12 klikov (6,15% CTR) a z nich je väčšina na KS, ktoré predstavujú buying intent, čo je dobré.

Ako sa mi darilo minulý mesiac

Náklady za január 2016

  • Články: 121 dolárov (112 euro)
  • Facebook ads: 13 libier (17 euro)

Náklady za január 2016 celkom: 129 euro

Výnosy za január 2016

Výnosy za január 2016 celkom: 0

Leave a Reply