Štvrtý mesiac: Prvé konverzie a ako získať lacný obsah

Je to neuveriteľné ako rýchlo čas beží – dnes sú to 4 mesiace, čo som rozbehol svoj zahraničný affil projekt! Chcem sa podeliť s vami s tým, čo sa udialo v marci.

Dobrá správa je, že minulý mesiac bol prvý, v ktorom nastala zmena tiež na strane príjmov. Takže celkovo vládne spokojnosť (aj keď suma výdavkov je už viac ako 800 euro). Vidím totiž, že práca, ktorú som za 4 mesiace spravil má zmysel a na stratégii zatiaľ netreba nič radikálne meniť.

Príjmy

Začnem teda hneď príjmami. V marci sa mi konečne podarilo dosiahnuť prvé konverzie. Išlo všetko o nákupy na Amazone UK, ktorý používam ako hlavný monetizačný nástroj.

Možno viete, že Amazon affiliate má len 24 hodinový cookie, takže musíte byť veľmi efektívni v konvertovaní potenciálnych záujemcov na kupujúcich. Síce existuje aj ich 90 dňový cookie, ale ten nepoužívam, keďže má aj dosť nevýhod.

Skvelá vec na Amazone je to, že ho každý pozná a dôveruje mu. Preto je bežné, že okrem výrobku, ktorý propagujete, vaši návštevníci nakúpia aj veci, ktoré vôbec nesúvisia s vašou niche. Len si ich jednoducho pridali do košíka a nakúpili počas 24 hodín, keď majú vaše cookie.

To sa podarilo v marci aj mne. Z 12 produktov, ktoré som „predal“, som v podstate len 2 produkty priamo propagoval. Ostatné bolo rôzne veci, ktoré súvisia s mojou niche, ale aj úplne iné produkty.

Príjem za marec tak bol 28,85 libier pri konverzii 24%.

Amazon prijmy

prve konverzie

Čo sa týka monetizácie, plán na apríl je pokračovať v pridávaní recenzií na výrobky v mojej niche predávané na Amazone, a získať tak návštevnosť z vyhľadávačov na KS, ktoré predstavujú buying intent.

Okrem toho, zrejme už nahodím Adsense, a začnem testovať umiestnenie reklám na stránke.

Obsah (a ako znížiť náklady naň)

V marci som pridal ďalších 6 článkov a dostal som sa už na 25 článkov s viac ako 37000 slovami. Všetky články sú zaindexované, a moja priemerná pozícia v SERP postupne rastie, čo ma teší.

SERP pozicia

Čo sa týka nákladov, z minulých updatov viete, že obsah je moja najväčšia položka. Nemám čas ani trpezlivosť písať si články sám, takže si ich všetky objednávam z iwritera. Za 1000 slov platím okolo 18,5 dolára, čo nie je možno veľa, no pri 6-7 článkoch mesačne to už začína byť dosť značná položka (hlavne ak máte minimálne príjmy).

Preto som rozmýšľal o tom, ako znížiť náklady na obsah a zachovať pritom výbornú kvalitu. Jeden zo spôsobov ako sa to dá je vytváranie obsahu z youtube videí.

Ak je vaša affiliate stránka v populárnej niche, je dosť veľká šanca, že sú k nej stovky videí na youtube. Takže ak viete, aké KS chcete novým článkom cieliť, dáte si ho do vyhľadávania na youtube a nájdete si nejaké video, ktoré dáva zmysel. Potom si nájdete na fiverri niekoho ako je táto filipínka, kto vám urobí prepis tohto videa do písaného textu.

Keďže ide len o prepisovanie textu a nie kreatívne písanie textu, náklady sú ďaleko nižšie ako pri novom obsahu. 15 minútové video, ktoré má aj 3000 slov vám prepíšu aj za 5 dolárov.

Môžete si väčšinou vybrať medzi troma druhmi prepisu: verbatim (čo je úplný prepis aj s chybami a rôznymi citoslovcami), clean verbatim (tam sú už odstránené rôzne citoslovcia, a opakujúce sa slová) a readable (úprava  textu, aby dával zmysel v písanej podobe).

Moja skúsenosť s touto službou je len pozitívna, keď som musel text, ktorý som dostal len minimálne upravovať. Je to ale už výrazne ľahšie ako písať úplne nový text a mne to trvalo tak 20 minút pri článku, ktorý má mať 1000 slov.

Ako bonus si urobíte pár screenshotov z videa a pridáte ich do článku, takže máte postarané aj o obrázky.

Zdá sa vám to príliš jednoduché, aby to bola pravda? Máte pravdu…

Je tu totiž otázka, či je takéto vytváranie obsahu 100% legálne alebo nie. Čítal som nato viacero názorov, a keďže je tam neistota, neplánujem používať takto vytvorený obsah na svojej hlavnej stránke. Použijem ho na svojej PBN, ktorú som začal budovať paralelne so svojou hlavnou stránkou na linkbuilding (viac nabudúce).

Linkbuilding

Tak a keď už spomínam linkbuilding. Cez fiverr som si kúpil v marci jeden link na blogu s autoritou DA32, ktorý vyzerá celkom solídne.

Okrem toho som začal hľadať blogy, ktoré by akceptovali guest posts, a zatiaľ sa mi podarilo nájsť 2 stránky, s ktorými som sa dohodol (s DA25 a DA15). Samozrejme niekto mi musel tie články napísať (jeden z mojich autorov z iwritera), ale keďže samotný guest post je zadarmo, môj jediný náklad na link je tak za napísanie článku. Je to lacnejšie ako spôsoby, ktoré som popisoval minule, no vyhľadávanie takýchto príležitostí je ďaleko náročnejšie na čas.

Sociálne médiá

Žiadne nové PR stratégie som v marci nevymyslel, len som ďalej sharoval svoje nové články na všetkých sociálnych sieťach.

Tu je stav k 31. marcu:

  • Facebook: 43 (-1) fanúšikov
  • Twitter: 38 (+12)
  • Pinterest: 15 (+5)
  • Google plus: 3 (+0)
  • Youtube: 0
  • Email: 1 (+0)

Twitter už dobieha Facebook, a to pritom rastie úplne organicky.

Návštevnosť

Návštevnosť oproti februáru je o trochu nižšia, ale to hlavne kvôli tomu, že žiaden z mojich článkov sa „nezvirálnil“. Organická návštevnosť je už okolo 15-20 unikátov denne, takže blog pokračuje v raste.

navstevnost webu

Ako sa mi darilo v marci

Náklady za marec 2016

  • Články: 117,5 dolárov (103 euro, vrátane nákladov za prepis 1 videa a napísanie 2 guest postov)
  • Linkbuilding: 5 dolárov (4,4 euro)

Náklady za marec 2016 celkom: 107,4 euro

Výnosy za marec 2016

  • Amazon affiliate: 28,9 libier (36,4 euro)

Výnosy za marec 2016 celkom: 36,4 euro

6 komentárov

  1. Wriper 3. apríla 2016
    • Adam Bán 3. apríla 2016
  2. Hanka 16. januára 2017
    • Adam Bán 17. januára 2017
  3. Jaro 28. apríla 2017
    • Adam Bán 1. mája 2017

Leave a Reply