Ďalší mesiac fungovania mojej anglickej stránky je za mnou a tu je nový update.
Stránka sa viditeľne zlepšuje a posúva ďalej, a to napriek tomu, že na ňu nemám toľko času, koľko by som chcel. Každý deň sa jej môžem venovať tak 1-2 hodiny, a cez víkend možno o trochu viac. Napriek tomu návštevnosť oproti januáru vzrástla, získal som nové linky, obsah rastie, stúpam v SERP, takže celkovo spokojnosť. Jediné negatívum sú príjmy, ktoré sú zatiaľ nulové, ale s návštevnosťou, ktorú mám ani iné asi nemôžu byť.
Obsah a monetizácia
Vo februári som pridal 7 nových článkov, každý so zhruba 1000 slovami. 5 z nich sú všeobecné informačné články a 2 sú recenzie rôznych produktov súvisiacich s mojou niche. V recenziách je samozrejme pár textových affiliate linkov (Amazon UK), takže potenciál na monetizáciu rastie. 🙂 Nejaké kliky sa už objavili, ale konverzia je nulová, čo môže súvisieť aj s tým, že priemerná cena produktov, ktoré som recenzoval je okolo 300 libier. 🙂 Preto som do mixu hodil niečo lacnejšie a jedna z tých nových recenzií je robená na knihy o mojej niche, ktoré stoja okolo 15-20 libier.
Takto vyzerá pozícia mojich kľúčových slov v Google UK (všetky články sú zaindexované, 1 KS je už v Top 10, 12 je v Top 30):
Linkbuilding / outreach
So skromným linkbuildingom som začal už v januári a vo februári som ďalej pokračoval.
Nebudem do podrobna rozoberať každý jeden link, ktorý som vytvoril, ale začal som pridávať manuálne komentáre na blogoch, ktoré sa venujú mojej niche, pridal som stránku do niektorých agregátorov blogov (alltop.com s DA77 napríklad), pridal som pár príspevkov na relevantné fórá, kúpil som si guest post na jednom blogu cez Fiverr, atď.
Snažím sa diverzifikovať anchor text, ktorý používam, a tiež nelinkovať len na moju homepage, ale aj na moje 4 pilárne články.
Začal som tiež s opatrným email outreach k blogerom, ktorí majú nejakú čítanosť a autoritu v mojej niche. Napriek tomu, že im zatiaľ nemám veľmi čo ponúknuť, prišiel som s troma metódami, ktoré fungujú aj keď ste začínajúci blogger vo svojej niche.
1. Infografika
V prvej metóde som sa zameral na, volajme ich stredne navštevované blogy v mojej niche, ktoré oslovujem s infografikou, ktorú som si nechal vytvoriť k jednému z mojich článkov. Za 40 euro mi ju spravilo šikovné dievča z jaspravim.sk. Pôvodne som s infografikou vlastne nepočítal, ale nejak tak vyplynula z článkov, ktoré som potreboval.
Infografika môže byť dobrý spôsob linkbuildingu, ak vytvoríte niečo, na čo iní blogeri radi odkážu. Tá moja nevyzerá úplne amatérsky, no je skôr zameraná na informácie ako na krásny dizajn. Týka sa jednej otázky, ktorou sa ľudia v tejto niche dosť zaoberajú, takže dúfam, že mi časom vynesie pár linkov.
Takto som bol úspešný s bloggerom, ktorému som poslal tento email:
Vidíte, že som v prvom emaily o žiaden link nežiadal, skôr prosil o radu s blogom. Nato mi prišla táto odpoveď:
A link je na svete.
2. Expert panel
Druhá metóda sa zameriava na skutočné autority v mojej niche, ktoré som požiadal o group interview. Nie je to vlastne interview, skôr jedna jednoduchá otázka, ktorú som poslal asi 15 expertom v mojej niche. Z 15 ľudí mi poslalo odpovede 12, a tie som publikoval v novom článku, kde som aj linkol stránky všetkých expertov. Samozrejme, že som im nezabudol poslať email po zverejnení článku, aby o ňom vedeli a mohli ho ďalej sharovať. 🙂
Okrem toho, že takýmto spôsobom dostávate zadarmo obsah na svoju stránku, je veľmi veľká šanca, že niektorí z ľudí, ktorých ste oslovili spomenú tento článok na svojom blogu/ sociálnom profile. Každý človek je predsa rád považovaný za experta, a tiež je rád spomínaný v spoločnosti iných autorít v svojej niche.
Postup ako na takýto expert roundup je popísaný na tomto blogu, aj s príkladmi emailov, ktoré som prispôsobil a použil. Toto je email, ktorý som posielal:
Hi there,
I’m a huge fan of your [niche] blog!
The reason I’m contacting you today is because I’m doing a group expert interview on my [niche] blog and think many UK readers would love to know your answer to this question:
[Otázka]
Thanks in advance!
Cheers,
Dopadlo to veľmi dobre: z 12 blogerov takmer každý dal môj článok na svoj facebook/twitter. Čo je ale dôležitejšie, získal som aj 2 linky z ich blogov.
3. Recenzie
Email outreach je zdĺhavá cesta, takže som sa rozhodol ešte o jeden spôsob získavania linkov – recenzie produktov, ktoré súvisia s mojou niche.
Na stránke Bloggers Required som dal (za 36 libier) inzerát o tom, že hľadám bloggerov, ktorí majú záujem recenzovať produkty. Ako odmenu som ponúkol to, že si môžu ten recenzovaný produkt nechať, za to mi ale dajú do-follow link. Samozrejme, že všetky produkty som musel kúpiť za svoje, takže som si vybral jeden, ktorý súvisí s mojou niche a stojí „len“ 22 libier. Čiže v podstate platím 22 libier za 1 link. Či je to veľa, posúďte sami.
Na inzerát sa mi prihlásilo viac ako 100 ľudí s blogmi rôznej kvality, ale nakoniec som si vybral 3. Všetko veľmi kvalitné UK blogy, s autoritou (DA30+), žiadne PR blogy. Tým zvyšným som napísal email, že ďakujem, a že sa možno ozvem neskôr. Skvelá vec na Bloggers Required je, že dostávate emailové adresy všetkých záujemcov, a tie sa mi myslím ešte môžu zísť.
Sociálne médiá
Vo februári som veselo zdieľal svoj content na všetkých platformách, a aj keď som minule vravel, že ľudia najviac reagujú na twitteri, najviac som sa asi venoval facebooku.
Takto som na tom zatiaľ s fanúšikmi/ sledujúcimi/ odberateľmi:
- Facebook: 44 (+24 oproti januáru)
- Twitter: 26 (+14)
- Pinterest: 10 (+10)
- Google plus: 3 (+1)
- Youtube: 0
- Email: 1 (+1)
Návštevnosť
Návštevnosť zasa narástla, ale stále je mizerná. Ten výrazný nárast ku koncu mesiaca na grafe dole je dôsledok môjho článku s panelom expertov. Inak je denná návštevnosť priemerne okolo 10 unikátov.
Môj plán je, dostať sa na 100 unikátov denne z Google search do konca mája. Pri návštevnosti 3000 unikátov mesačne potom čakám okolo 100 euro príjmov, čo je skromný odhad podľa toho, čo som videl pri iných Amazon affiliate stránkach. Samozrejme ide tam aj o akú návštevnosť pôjde, tzn. či v nej bude dosť ľudí vo fáze nakupovania. O týchto ľudí sa budem snažiť ďalšími recenziami produktov v mojej niche.
Podľa Search Console, pri 1256 zobrazeniach za február, mám 46 klikov (3,66% CTR).
Ako sa mi darilo minulý mesiac
Náklady za február 2016
- Články: 133,5 dolárov (123 euro)
- Facebook ads: 9 libier (11,50 euro)
- Infografika: 40 euro
- Produkty na recenzovanie: 66 libier (85 euro)
- Inzerát na Bloggers Required: 36 libier (46 euro)
- Fiverr: 5 dolárov (4,50 euro)
Náklady za február 2016 celkom: 310 euro
Výnosy za február 2016
Výnosy za február 2016 celkom: 0
Super serial! Chcel by som sa spytat aku sluzbu / soft pouzivas na meranie pozicii, paci sa mi vizualizacia vystupu.
Vdaka a drzim palce.
Vďaka Adam. Teraz používam seranking.com. Hľadám ale niečo, čo plní účel a je zadarmo. Niekto mi odporúčal serplab.co.uk.
Ahoj, v čem sleduješ prosím Tě pozici klíčových slov ? Díky 🙂
Teraz uz pouzivam serplab.co.uk. Ale screenshoty v tomto clanku este boli zo seranking.com.