Piaty mesiac: Nárast návštevnosti a autority (no ešte veľa roboty)

Musím sa priznať, že po minulom mesiaci a prvých príjmoch som sa trochu uspokojil. Získal som pocit, že všetko je na najlepšej ceste, a stačí pridávať nový obsah a zvyšovať návštevnosť a som za vodou.

Úplne som sa vykašlal na optimalizáciu, linkbuilding a PR, a čas, ktorý som venoval stránke som skrátil tak na 2 hodiny týždenne.  Pasívny príjem jednoducho neexistuje, a na tomto projekte je ešte veľa roboty.

Príjmy

Najviac utrpeli v apríli moje príjmy. Padli skoro na nulu, čo som teda nečakal, keďže návštevnosť pekne narástla, ako uvidíte neskôr. Jednoducho, konverzie nie sú také, ako by mali byť, a budem musieť začať viac testovať.

Amazon prijmy april 2016

Konverzie april 2016

Ukážem to na príklade mojich dvoch najnavštevovanejších stránok za apríl. Obe sú to recenzie produktov a každá ma v sebe 3 affiliate linky.

Prvú z nich videlo v apríli 144 ľudí a druhú 135 ľudí. Amazon mi ukazuje 24 prekliknutí na prvej stránke a 20 prekliknutí na druhej, čiže CTR 17% a 15%. Nie je to úplne zlé číslo, no ideálne by som ho rád videl bližšie k 25-30%.

Videl som niektoré Amazon affiliate stránky, ktoré mali CTR až okolo 40-50%. Tieto stránky sa snažia dostať návštevníka na Amazon čím skôr, a všetko ostatné nechávajú už na Amazon. Neriešia moc veci a robia minimálny pre-selling.

Takže moja CTR má priestor na zlepšenie. Čo je však veľmi zlé je, že neprebehla žiadna konverzia. Zo 44 ľudí si nikto nakoniec nič nekúpil!

Samozrejme, všetko záleží na produkte, no čakal by som konverziu aspoň 4-5%. Čiže zo 44 ľudí, ktorých som poslal v súvislosti s týmito 2 produktami na Amazon, by som očakával aspoň 2 nákupy.  Neprebehol však ani jeden!

Po tomto fiasku som sa rozhodol, že tento mesiac sa trochu povenujem optimalizácii. Pozriem sa na rozloženie CTA buttons, a tiež na sales copy. Zmeny urobím len na jednej stránke a druhú nechám tak ako je, a na konci mesiaca porovnám výsledky.

Okrem toho, ako spomenul minule, mám na stránke už Adsense, no zatiaľ sú príjmy odtiaľ na úrovni centov.

Obsah

V apríli som pridal doteraz najviac obsahu od spustenia stánky – podarilo sa mi dostať na web 8 nových článkov – 5 recenzií a 3 informačné články.

2 z tých 3 informačných článkov mi prišli do pošty od ľudí, ktorí cez guest posty hľadajú nové linky pre svoje stránky. Články sa mi páčili, boli originálne, čo som si skontroloval tu, a tak som ich zverejnil.

Celkovo som sa rozhodol začať pridávať viac recenzií, lebo potrebujem urýchlene zvýšiť príjmy. K môjmu ideálnemu pomeru, tretina recenzie, dve tretiny informačné a virálne príspevky sa dostanem až časom. Teraz si nemôžem dovoliť venovať čas a peniaze na niečo, čo nemá potenciál hneď zarábať.

Linkbuilding

Linkbuilding som dosť zanedbal minulý mesiac, ak nerátam moju PBN, ktorú som pomaly a postupne začal budovať.

Keďže moje náklady sa nebezpečne blízko priblížili 1000 euro, moja PBN je postavená len na weboch 2.0 (wordpress, tumblr, atď). Nemám jednoducho peniaze na kupovanie expirovaných domén.

Aj keď moje weby 2.0 nemajú žiadnu históriu, ich výhoda je v tom, že relatívne rýchlo vedia nabrať autoritu. Obsah tam dávam zatiaľ z prepisovaných youtube videí, takže držím náklady veľmi nízko.

Okrem toho sa mi ozvalo pár ľudí, ktorí chceli robiť pre mňa recenzie produktov, ako pokračovanie mojej kampane na Bloggers Required.

Obmedzuje ma už môj budget, no jednej slečne, ktorá má blog s DA 30 som ponúkol, či nechce urobiť recenziu jedného produktu, ktorý som kúpil na Amazone za 11 libier. Nadšene súhlasila, čiže budúci mesiac budem mať do-follow link za 11 libier.

Rozmýšľam, či sa dá nájsť ešte niečo lacnejšie, čo budú ľudia ochotní zrecenzovať za do-follow link.

A aby som nebol dnes úplne negatívny, celkom ma tento mesiac potešili moje nové Moz parametre. Moja Domain Authority je 11 a Page Authority 25! 🙂

A takto vyzerá moja stránke v Ahrefs. Celkom dobrá robota za 5 mesiacov nie? 🙂

Ahrefs april 2016

Návštevnosť

Návštevnosť oproti marcu krásne narástla o 78% na 938 unikátov. Absolútna väčšina z toho sú návštevy z vyhľadávačov, najmä Google. Na grafe dole je pekne vidno, že v podstate každý deň v apríli bol lepší ako v marci.

Navstevnost april 2016

Navstevnost breakdown april 2016

Ako sa mi darilo v apríli

Náklady za apríl 2016

  • Články: 100 dolárov (87 euro)
  • Linkbuilding: 11 libier (14 euro)

Náklady za apríl 2016 celkom: 101 euro

Výnosy za apríl 2016

  • Amazon affiliate: 2 libry (2,5 euro)

Výnosy za apríl 2016 celkom: 2,5 euro

Leave a Reply